شناسهٔ خبر: 27354006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برنامه‌ای مدون برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از فعالیت ۱۱۹ تشکل قرآنی در استان سمنان خبر داد وگفت: امروز باید به دنبال برنامه‌ای مدون برای توسعه فعالیت‌های قرآنی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در گردهمایی حافظان، قاریان و فعالان قرآنی استان سمنان با بیان اینکه ۱19 مرکز قرآنی دارای مجوز از مراکز ذی ‌صلاح در استان سمنان فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۵۴ مؤسسه قرآنی و مابقی خانه قرآن شهری و روستایی هستند که در دو سال گذشته ، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان توانست به ۴۲ مرکز آن ، حمایت مالی برساند و همچنین حمایت از بقیه مراکزقرآنی نیز در دستور کار اداره امور قرآنی قراردارد.

 

وی در ادامه افزود: حمایت مالی و اعتباری از مؤسسات و مراکز قرآنی موجب رشد و تعالی بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان درزمینهٔ علوم قرآنی می شود که در سال گذشته ۲۷ مرکز قرآنی ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار دریافت کردند که از این میزان ۲۲۰ میلیون ریال سهم مؤسسات قرآنی و ۸۰ میلیون ریال سهم خانه‌های قرآن شهری و روستایی بوده است.

 

شکری همچنین با اشاره به اینکه در راستای حمایت از مراکز قرآنی استان ، ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار شامل ۱۰۰ میلیون ریال برای مؤسسات قرآنی و ۵۰ میلیون ریال برای خانه‌های قرآن شهری تخصیص یافته است عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان علاوه بر حمایت مالی از مراکز قرآنی، حمایت برنامه‌های آن‌ها را نیز بر عهده دارد که برنامه‌های اجرایی اداره امور قرآنی استان ، در دو حوزه آموزش اعم از عمومی و تخصصی و حوزه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، شامل محافل انس با قرآن در مناسبت‌های مذهبی، کرسی‌های ثابت تلاوت قرآن کریم و غیره است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در استان سمنان به برگزاری مسابقات محدود نشود خواستار نگاه همه‌جانبه به فعالیت‌های قرآنی طبق نقشه راه دقیق شد.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های قرآنی می‌تواند جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی وسیعی داشته باشد که درنهایت به شکل گرفتن شخصیت اجتماعی یک جامعه منجر خواهد شد اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در اشاعه فرهنگ قرآنی موفق عمل کنیم باید نگاهمان نسبت به این فعالیت‌ها تنها به برگزاری چند مسابقه و محفل محدود نشود.

 

شکری مشارکت در حوزه ترویج فعالیت‌های دینی را دارای اهمیت عنوان کردوافزود: امروز باید بپذیریم که در حوزه آموزش عمومی نیازمند تغییر هستیم و ما معتقد هستیم که این تغییرات را باید از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها که آینده‌سازان و نسل نوجوان و جوان آینده ما هستند، آغاز کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه امروز برای بسیاری اقشار تأثیرگذار جامعه عملاً برنامه‌ای مدون در راستای ترویج فرهنگ قرآنی وجود ندارد، بیان کرد: تعدادی قابل توجه اتباع خارجی در استان سمنان حضور دارند که باوجود تکلیفی که نسبت به این افراد بر عهده نهادهای فرهنگی قرار دارد، هنوز اقدامی برای آن‌ها صورت نگرفته است.

 

وی اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نهادی به نام دارالقرآن الکریم را در درون خود دارد که دارای رسالت تربیت نیروهای قرآنی است، اظهار کرد: تاکنون شاهد تربیت دو هزار و ۱۰۰ معلم قرآنی در سطح استان از طریق این نهاد بوده‌ایم.

 

شکری آموزش مقدماتی، عالی، عمومی، تخصصی و تربیت نیروی متخصص در زمره  رسالت دارالقرآن الکریم برشمردوافزود: از ابتدای تأسیس سازمان تاکنون این امر ادامه دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان وظیفه دوم دارالقرآن الکریم، را تبلیغ و ترویج عنوان کردوگفت: از طریق محافل قرآنی مانند ماه رمضان و دهه فجر و ... این وظیفه را صورت می‌دهد.

 

وی بابیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سایه قرآن کریم هدف غایی فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است،یادآورشد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان حتی در ایام تابستان و طرح اوقات فراغت نیز دوره‌های آموزشی قرآن کریم را در دستور کار خود دارد.

 

نظر شما