شناسهٔ خبر: 27353904 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران:

ساماندهی نوزادان بی‌هویت متولد شده در بیمارستان‌های استان تهران با جدیت پیگیری می‌شود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: برای ساماندهی نوزادان بی هویت متولد شده در بیمارستان‌های استان تهران عزم جدی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، شکراله حسن بیگی با بیان این مطلب در دومین نشست کارگروه بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: استان تهران برای نخستین باردر کشور، اقدام به ساماندهی نظام مند و عملیاتی نوزادان بی هویت نموده است که با اجرای موفق این طرح در استان تهران، می توان به عنوان الگویی مناسب برای اجرا در استان های دپگر که مشکلاتی مشابه در این موضوع دارند، استفاده نمود.

رئیس کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در ادامه به موضوع ضرورت هماهنگی دستگاه ها برای اجرایی نمودن این برنامه به طور جدی تاکید کرده و گفت: بهزیستی، ثبت احوال، دادسرا، بیمه سلامت، فرمانداری ها و دانشگاه های علوم پزشکی موظفند تمام مصوبات کارگروه در این خصوص را اجرانموده و نتیجه را به صورت ماهیانه به استانداری اعلام نمایند.

حسن بیگی در ادامه ، موضوع مخارج درمانی نوزادان بی هویت که به دلیل نداشتن کد ملی از بسیاری از خدمات دستگاه های خدمات رسان محروم هستند  را نیز از مباحث مهم و جدی مورد طرح در کارگروه عنوان کرد و از دستگاه ها خواست  برای رفع این مشکلات، پیشنهادات خود را به کارگروه اعلام نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما