شناسهٔ خبر: 27353858 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قهرمانی بایرن در سوپرجام، پیامی واضح دارد

ماتیوس:فروش سباستین رودی، اشتباهی بزرگ است

اسطوره بایرن مونیخ می‌گوید بایرن نباید به راحتی هافبک ملی‌پوش خود را از دست دهد و قهرمانی در سوپرجام پیام روشنی برای بوندس‌لیگا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، لوتهار ماتیوس همه هفته ستون ثابتی در سایت اسکای دارد و درباره مواردی که مرتبط به فوتبال هستند، برداشت‌ خود را در قالب یادداشت عنوان می‌کند.

کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی 1990 در آخرین نوشته خود،به چند موضوع مرتبط با بایرن مونیخ، تیم سال‌های1984 تا 1988 و 2000 خود پرداخته است.

 

*موضوع یک:هشدار به مونیخی‌ها بابت فروش رودی!

پیشکسوت باواریایی‌ها در نخستین بخش نوشته خود، به شایعه «واگذاری احتمالی سباستیان رودی» هافبک ملی‌پوش و آلمانی بایرن اشاره کرده است.

بعد از آنکه در رسانه‌ها عنوان شد رودی مذاکراتی با آر.ب لایپزیگ داشته است، کاپیتان پیشین بایرن به این مساله پرداخت و به مدیریت باشگاه سابقش هشدارداد.

او نوشت:از نظر من فروش رودی،اشتباهی بزرگ است.بهترین گزینه برای مواقعی که مارتینس در اختیار نیست، رودی است.اگر هافبک اسپانیایی مصدوم باشد یا احتیاج به استراحت داشته باشد، بایرن به غیر از رودی، هیچ گزینه‌ هم‌وزن دیگری برای این پست ندارد.

به اعتقاد بازیکن سال‌های دور سرخ‌پوشان، در صورت واگذاری رودی، سرمربی بایرن مجبور خواهد شد به سراغ گزینه‌های مثل لئون گورتسکا، کورانتان تولیسو، یوشوا کیمیش یا داوید آلابا برود که عمدتا با این پست آشنا نیستند!

ماتیوس افزود:اگر حریف بایرن، در حد رئال مادرید یا بارسلونا باشد، آنوقت با نبود مارتینس و رودی، بایرن بدون هافبک دفاعی واقعی، اسیر مشکل و خطر می‌شود.

 

*موضوع 2:پیامی که قهرمانی سوپرجام دربرداشت!

ابتدای هفته جاری در فینال سوپر جام باشگاه‌های آلمان، بایرن به عنوان قهرمان بوندس‌لیگا موفق شد اینتراخت فرانکفورت، فاتح جام حذفی(د.اف.ب پوکال) را 5 بر صفر شکست دهد.

این برد به باور خیلی‌ها، از جمله ماتیوس، پیام مهمی برای فوتبال ژرمن‌ها دارد.

اسطوره مونیخی‌ها در بخش دوم یادداشت خود به این موضوع چنین پرداخت:

برد 5 بر صفر بایرن مقابل فرانکفورت، پیامی کاملا واضحی دارد.آن بازی و پیروزی حاصل شده، قدرت فوق‌العاده و درخشان بایرن را نشان می‌دهد.موردی که بقیه بوندس‌لیگا را به وحشت خواهد انداخت.

وی افزود:این پیام می‌‌گوید بایرنی‌ها در هر پست، 2 بازیکن با کلاس در اختیاردارند.هیچ بازیکنی در بایرن به همین خاطر آرامش ندارد.چون جنگ رقابت برای قرارگرفتن در ترکیب، گسترده است.

 

*موضوع 3:حمایت از جروم بواتنگ

در آخرین بخش از این تحلیل،‌فرمانده پیشین سرخ‌پوشان در مورد جروم بواتنگ، مدافع میانی و ملی‌پوش تیم سابقش حرف می‌زند.

همان بازیکنی که بعد از جام جهانی روسیه، بحث انتقالش به تیم‌های منچستریونایتد انگلیس و پاری‌سن‌رمن فرانسه مطرح شد اما تا به این لحظه، همچنان مونیخی مانده و از منظر مسائل روحی، اسطوره ژرمن‌ها را نگران ساخته است.

ماتیوس دراین مورد نوشت:انتقال بواتنگ به منچستریونایتد یا پاری‌سن‌ژرمن انجام نشد.حالا باید گاز بدهد و بدرخشد.در غیر اینصورت سال بعد هیچ تیمی سراغش نخواهد رفت.

وی ادامه داد:رویای حضور در فوتبال خارج را فقط خودش می‌تواند تحقق ببخشد.آن هم به شرطی که بازی‌های درخشانی انجام دهد.او باید تمام تمرکزش را روی فوتبال بگذارد.چرا که حتی ضمانتی برای حضورش در ترکیب ثابت بایرن وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما