شناسهٔ خبر: 27353732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صادرات عسل زنبوردار چرامي به خارج از کشور

خبرگزاری صداوسیما

زنبوردار جوان چرامی توانست امسال از زنبورستان خود ۶۰ تن عسل برداشت کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، احسان فرح بخش جوان کهگیلویه وبویراحمدی در صادرات عسل زنبوردار هم استانی به خارج از کشورچرام کار زنبورداری را با یک کلونی زنبور که پدرش به او هدیه داده بود آغاز کرد.
این جوان موفق با تلاش مضاعف توانسته به عنوان زنبوردار موفق در کشور معرفی و از طرف مسئولان کشوری و استانی جایزه زنبوردار نمونه را از آن خود کند. 
احسان فرح بخش در حال حاظر ۲ هزار کلونی زنبور عسل دارد که برای ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.  
این جوان با استعداد چرامی توانسته امسال ۶۰ تن عسل برداشت کند و ۷۰ درصد عسل زنبورستان وی به استان‌های هم جوار وبیست درصد به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود. 
 آقای فرح بخش برنامه توسعه را در آینده کاری خود قرار داده ومی خواهد با راه اندازی یک کارخانه تصفیه آج وموم برای نخستین بار دراستان هم مشکلات زنبورداران را حل کند هم برای جوانان شغل ایجاد کند.
دوهزار زنبور دار در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند که پیش بینی می‌شود امسال ۹۰۰ تن عسل از ۱۳۰ هزار کلونی این زنبورداران برداشت شود.  
کارشناسان با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی مختلف در کهگیلویه و بویراحمد که ۴۰۰ گونه آن گیاه دارویی است بر این باورند که این استان می‌تواند از قطب‌های تولید عسل صادراتی در کشور باشد.
سالیانه ۸۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2502114" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2202394/2502114?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما