شناسهٔ خبر: 27352998 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

موسوی بیوکی:

فرش ایران در دوران تحریم ها غیرمستقیم صادر می شود/جمع آوری فروشگاه های فرش ایرانی در دنیا امکانپذیر نیست

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، توضیحاتی پیرامون صادرات فرش ایران در دوران تحریم ها ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا در تحریم های اعمالی به نوع کالا نمی پردازد و تنها مشاهده می کند که بیشترین درآمد کشور از صادرات چه کالایی بوده و آن کالا را تحریم می کنند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: اولین کالا که درآمد مناسبی برای کشور داشت نفت بود که آمریکا آن را تحریم کرد و سپس پتروشیمی و فرش را که درآمد مناسبی برای کشور داشت را تحریم کرد و در واقع مقابل کالاهای ارزآور ایستاد.

ایران باید صادرات غیرمستقیم را جایگزین صادرات مستقیم کند

وی با بیان اینکه ایران باید نقاط قوت خود در صادرات را شناسایی کند و متقابلا شرایط را برای صادرات این نوع کالاها فراهم کند، ادامه داد: ایران باید در برخی کشورها به صادرات های غیرمستقیم روی آورده و از تمامی ابزارها برای صادرات استفاده کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی کشورها در لیست تحریم آمریکا علیه ایران قرار نمی گیرند و یا می خواهند با تحریم آمریکا مقابله کنند و صادرات و مبادلات خود با ایران را ادامه می دهند؛ اما برخی کشورها در لیست تحریم قرار دارند و باید صادرات به آنها غیرمستقیم انجام شود.

هیچ کشوری نمی تواند در حوزه فرش با ایران رقابت کند

 وی با بیان اینکه هر نوع کالایی اعم از نفت، فرش و پتروشیمی باید به کشورهای تحریم شده برای مبادله به ایران غیرمستقیم صادر شود، افزود: هیچ کشوری نمی تواند در حوزه فرش با ایران رقابت کند و تقریبا رتبه یک فروش و صادرات فرش با ایران است و هیچ کشوری در این بخش با ایران قابل رقابت نیست.

جمع آوری فروشگاه های فرش ایرانی در تمامی کشورها سخت است

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه ایران باید راه های مقابله با تحریم های آمریکا را بیاموزد، ادامه داد: یکی از این راه ها صادرات غیرمستقیم است، البته گستره فروشگاه های فرش ایرانی در دنیا به حدی زیاد است که جمع کردن آن برای تمامی کشورها سخت است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صادرات فرش به عنوان یک نمونه موفق در صادرات دوران تحریم ها می تواند الگو برای سایر بخش ها باشد، تصریح کرد: در سایر کالاها نیز می توانیم موفق شویم به دلیل اینکه کیفیت فرش ایرانی به حدی بالا بوده که اگر تحریم شویم کسی که دنبال کالای خوب است، خود را از فرش ایرانی را با عنوان تحریم محروم نمی کند./

پایان پیام

نظر شما