شناسهٔ خبر: 2735217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لاریجانی: همکاری کشورهای اسلامی؛ راه حل بحران تروریزم در منطقه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل بحران تروریزم ، همکاری و حمایت کشورهای اسلامی است تا ریشه این بحران در منطقه خشک شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه حل بحران تروریزم ، همکاری و حمایت کشورهای اسلامی است تا ریشه این بحران در منطقه خشک شود.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، لاریجانی پس از ورود به فرودگاه نجف اشرف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پس از سفر به سوریه و لبنان و انجام رایزنی های فشرده با مسئولان لبنانی به سمت این شهر حرکت کردیم افزود: قصد ما از ورود به نجف، زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) و ملاقات با مراجع عظام مستقر در نجف اشرف است.
وی ادامه داد: به کشور عراق سفر کردم تا هم سلام ملت ایران را به مردم شریف عراق برسانم و هم پس از زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) به کاظمین کربلا نیز برای زیارت عتبات عالیات سفر کنم.
لاریجانی گفت: پس از آن به بغداد خواهم رفت و با مقامات عراق رایزنی های دوجانبه را آغاز می کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر با رئیس پارلمان ، رئیس جمهور و نخست وزیر عراق دیدار خواهم کرد گفت: بررسی مسایل دوجانبه، روابط دو کشور به ویژه گسترش روابط اقتصادی از جمله مسائلی است که با مقامات عراق رایزنی خواهد شد.
وی، گسترش بحران تروریستی در منطقه را یکی دیگر از مسائل مهمی خواند که در این سفر درباره مقابله با آن با مقامات عراقی گفتگو و بحث خواهد شد.
لاریجانی گفت: تحولات منطقه ، بحث ها و گفتگوهای مسایل جاری در صحنه منطقه و رایزنی های لازم میان دو کشور ایران و عراق از جمله مسائل دیگری است که با مقامات عراقی بررسی خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه از سال گذشته تا کنون کشورهای منطقه نسبت به بحران های تروریستی هوشیارتر شده اند باید با بحث و گفتگوهای مختلف با کشورهای گوناگون، مسئله و بحران تروریزم را در منطقه حل و فصل کرد.
لاریجانی گفت: کشورهای منطقه دو دسته هستند که تعدادی از آنها به صورت ضمنی از تروریزم حمایت و تعدادی نیز مخالفت خود را اعلام کردند و در کنار مردم عراق قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما