شناسهٔ خبر: 27350247 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام ناطق نوری:

عملکرد ما از اعتماد مردم کاسته است

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: در زمان جنگ مردم با کوپن و جیره زندگی می کردند فرزندانشان شهید می شدند اما متاسفانه امروز به خاطر عملکرد ما اعتماد مردم کم شده است، اعتماد را باید برگردانیم. ما مسایل داخلی داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در مراسم رونمایی از کتاب الف. لام. خمینی که به همت موسسه خانه کتاب در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد ضمن تشکر از هدایت الله بهبودی گفت: کتاب نهضت امام (ره) را که آقای جعفریان در این جلسه اشاره داشتند، خواندند. کتاب های دیگری را در مورد امام و انقلاب جسته و گریخته مطالعه کردم و چون به عنوان یک طلبه سهم کوچکی در انقلاب داشتم و در جریان آن بودم خوب می توانم آنها را تطبیق دهم.

 

حجت الاسلام ناطق نوری با ذکر خاطره ای یادآور شد: آقای زیارتی و بنده در قم با هم بودیم. در یک پرونده بنده دستگیر شدم و او فرار کرد و به نجف رفت و بعدها با امام به ایران آمد. بعد از مدتی آقای زیارتی از نجف به من نامه نوشت که دارم کتاب نهضت امام را می نویسم. یک نامه ای در خدمت آقای وزیری در یزد دارم برو آن نامه را برایم بگیر و بفرست، من آقای وزیری را نمی شناختم. در منزل عموی حجت الاسلام پورمحمدی در رفسنجان بودم به ایشان گفتم در یزد آشنایی دارید، گفتند بنده داماد آقای وزیری رفیق من است، شما بروید و بگویید پورمحمدی مرا فرستاده است. من به یزد و نزد آقای وزیری رفتم. ایشان در بستر بودند، داماد ایشان به مادرخانم گفتند که کتاب خاطرات آقای وزیری را بیاور که فلانی نگاه کند. ایشان کتاب را آوردند و بنده نگاه کردم؛ گویا ایشان به هر مدرسی که می رسیدند می گفتند که یک یادگاری برای من بنویسید و همه آنها را جمع کرده بودند و این مجموعه خاطرات کتاب شده بود.

 

وی با بیان شناخت و معرفی شخصیت امام (ره) سخت است، عنوان کرد: ائمه اطهار را نمی توانیم درک کنیم زیرا شخصیتی جامع دارند و جمع اضداد هستند. امیرالمومنین (ع) در موقع قضاوت قاطع بودند و هیچکس برایشان فرقی نداشت. در موقع قضاوت عاطفه برای ایشان جایی نداشت. امام علی در عبادت مانند فرد مارگزیده ای بودند که به خود می پیچیدند همین علی در کنار ایتام با بچه ها بازی می کردند و از خوشحالی بچه ها لذت می بردند. در نبرد امام علی همچون شیر غرش می کرد، این می شود جمع اضداد می توان گفت که امام خمینی (ره) نیز چنین شخصیتی داشتند.

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد کتاب الف. لام. خمینی خاطرنشان کرد: آقای بهبودی قلم روان و زیبایی دارند و وقتی کتاب الف. لام. خمینی را شروع می کنیم دوست داریم تا آخر آن را ادامه دهیم. ایشان متن تاریخ را مستند آوردند و کدها را داده اند و به ابعاد مختلف زندگی امام (ره) هم اشاره کردند. بهبودی ابعاد عرفانی،‌ اخلاقی و فقهی امام را مستند و زیبا آوردند و اسم جالبی هم بر روی کتاب گذاشتند. این اسم مثل حروف مقطعه الف. لام. میم و الف. لام. ر است که بسیاری اسرار در آن خوابیده است یعنی امام خمینی را نمی شود با این کتاب ها شناخت. امام (ره) سر تاریخی است و به این زودی ها تمام ابعاد شخصیتی ایشان شناخته نمی شود.

 

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه امام (ره) روشنفکر بودند، تصریح کرد: امام (ره) با خرافات، موهومات، سر و جادو و هاله نور سخت مخالف بودند. به یاد دارم زمانی دو آقا که یکی از آنها سید بود به نزدم آمدند و اصرار داشتند امام را ببینند، گفتم ما در علوم غریبه و سر و باطل سحر هستید، امام را سحر کردند ما باطل سحر آوردیم و باید به ایشان بدهیم. من موضوع را به امام (ره) گفتم، امام (ره) لبخندی زدند و گفتند من خودم باطل سحرم.

 

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع داشتند. 10 سال رهبر انقلاب بودند، در این 10 سال جنگ بود، مردم با کوپن و جیره زندگی می کردند فرزندانشان شهید می شدند اما به امام عشق می ورزیدند متاسفانه امروز به خاطر عملکرد ما اعتماد مردم کم شده است، اعتماد را باید برگردانیم. ما مسایل داخلی داریم. امام آنگونه عمل کرد و اتکا به خدا داشت. همین انسان قاطع به رزمندگان می گفت کاش جای شما بودم، من دست و بازوی شما را می بوسم.

 

 

نظر شما