شناسهٔ خبر: 27349510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با میزان مطرح کرد

اتمام بحث اقتصاد مقاومتی در کمیسیون نظارت مجمع/ جمع‌بندی در هیئت عالی نظارت

خبرگزاری میزان- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحث درباره اقتصاد مقاومتی در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسیده است. طبعا نظرات کمیسیون نهایی نیست. بررسی‌ها درباره اقتصاد مقاومتی به هیئت عالی نظارت می‌رود تا جمع‌بندی نهایی انجام شود.

صاحب‌خبر -
مصباححجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به بررسی روند اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در هیئت عالی نظارت  مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در کمیسیون نظارت راجع به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بحث شده و گزارش‌هایی که مجلس، دکتر شقاقی شهری کارشناس کمیسیون و وزارت اقتصاد، تهیه کرده بودند، مورد بررسی قرار گرفت ولی جمع‌بندی آن در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز مطرح نشده است.

وی افزود: کمیسیون نظارت از دوره قبل در دبیرخانه مجمع تشخیص فعال است، این کمیسیون کارها و طرح‌های محوله را بررسی می‌کند، نهایتا آن طرح در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطرح می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بحث درباره اقتصاد مقاومتی در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسیده است. طبعا نظرات کمیسیون نهایی نیست. بررسی‌ها درباره اقتصاد مقاومتی به هیئت عالی نظارت می‌رود تا جمع‌بندی نهایی انجام شود. احیانا در جلسه هیئت عالی نظارت، وزاری مربوطه، رئیس جمهور، معاون اول و رئیس سازمان برنامه بودجه هم حضور یافته و دفاع کنند، آنگاه جمع‌بندی و نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته، جلساتی برای رسیدگی به لایحه قانون بودجه داشتیم و در حین رسیدگی نکاتی به تصویب رسید که مستقیما توسط یکی از اعضا به مجلس اطلاع‌رسانی شد و آن‌ها نیز اصلاحاتی را انجام دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: برخی از موارد را هم ناگزیر شدیم از طریق شورای نگهبان منتقل کنیم. شورای نگهبان هم آنها را در پاسخ خودش نسبت به بودجه به مجلس منعکس کرد و مجلس آن موارد را اصلاح کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: امسال هیئت عالی نظارت به بحث FATF و کنوانسیون پالرمو و امثال این‌ها پرداخت. در خصوص FATF یک واکنشی نشان داده و گزارشی تهیه شد. دیدیم کسانی که در این باره اظهارنظر کردند، اطلاعی از شرح وظایف اعضای هیئت نظارت مجمع تشخیص ندارند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در حین رسیدگی در مجلس می‌تواند، دیدگاه خود را به مجلس و شورای نگهبان منتقل کند. لازم نیست، صبر کنند موضوع به‌صورت مصوبه دربیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: وظیفه هیئت عالی نظارت یک وظیفه‌ای است که در حین رسیدگی به لوایح و طرح‌ها می‌تواند ورود کرده و نظرات خود را منتقل کند که احیانا مجلس سریع‌تر بتواند به نتیجه برسد و اگر نیاز به اصلاحات هست، اصلاحات صورت بگیرد.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: این بحث دو زاویه دیگر هم دارد، یکی اینکه آیا مخالف با سیاست‌های ابلاغی در مجلس در حال تصویب است یا خیر؛ یکی هم اینکه حالا اگر مخالف نیست آیا منطبق با سیاست‌هاست یا انطباق ندارد، لذا از این دو زاویه هم اظهارنظر می‌کند که تا حالا نتایجش را رسانه‌ای کرده و اطلاع داده‌اند.
 

انتهای پیام/

نظر شما