شناسهٔ خبر: 27349443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

خبرنگار قدیمی خبرگزاری جمهوری اسلامی و صداوسیما درگذشت

انسانی شریف و ارتباط‌گری حرفه‌ای

خبر ناگوار فوت ناگهانی حمید گلشریفی، خبرنگار قدیمی خبرگزاری جمهوری اسلامی و صداوسیما را امروز شنیدم. بسیار تلخ و باورنکردنی بود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /گرچه بارها شنیده‌ایم که مرگ از رگ گردن به انسان‌ها نزدیک‌تر است اما بازهم برایمان باورپذیر نیست. گلشریفی را آخرین بار در مراسم خاکسپاری و ترحیم قاسم افشار، مجری پیشکسوت اخبار سیما (29 اردیبهشت سال‌جاری) در تهران دیدم و با هم احوالپرسی کردیم، حضورش در آن مراسم فرصتی شده بود تا تعداد زیادی از همکاران خبری سیما، اعم از دبیران، سردبیران و خبرنگاران دهه 60 را بعد از مدت‌ها در یکجا ببیند و احوالپرسی کند، همکارانی که مدت‌ها در کنار هم کار کرده بودند. 

علاوه بر آن مقطع، گلشریفی بین سال‌های 74 تا 76 به عنوان خبرنگار نمایندگی صدا و سیما در لندن فعالیت داشت، دو سال از این مدت را با هم و در کنار هم بودیم. او پس از آن مقطع نیز به دلایل شخصی در لندن ماند و در نهادهای مختلف از جمله مرکز اسلامی انگلیس فعالیت داشت. حمید گلشریفی به دلیل آشنایی خوبی که به زبان انگلیسی داشت، همچنین تسلطی که بر زبان عربی داشت، در موارد زیادی به عنوان کارشناس در مسائل ایران در بحث و گفت‌وگوهای شبکه‌هایی همانند الجزیره و بی‌بی‌سی عربی شرکت می‌کرد و از منافع ملی و مواضع رسمی ایران دفاع می‌کرد. در این گفت‌وگوها با اینکه گویندگان و کارشناسان همواره از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده می‌کردند، وی همیشه نام کامل خلیج فارس را مورد توجه و تأکید قرار می‌داد.
حمید گلشریفی همکاری صادق، انسانی شریف و ارتباط‌ گری حرفه‌ای با اخلاق خوش بود. او خوش برخورد، بذله‌گو و همراه بود، عشق و ارادت خاصی به حضرت اباعبدالله الحسین داشت و از خدمت بی‌منت به زائران حرمین شریفین لذت می‌برد، سال 79 که توفیق تشرف به مکه معظمه و زیارت خانه خدا پیدا کرده بودم، در ایام مناسک، در حالی که از رمی جمره برمی‌گشتم، ناگهان احساس کردم در میان جمعیت فراوان کسی با بلندگو نامم را صدا می‌زند، چون به نظرم این موضوع غیرطبیعی آمد توجه نکردم و به مسیرم ادامه دادم، این بار صدایی قوی‌تر شنیدم خوب نگاه کردم حمید گلشریفی را که رشید و بلندقد بود، با بلندگویی در دست دیدم که تعدادی پیر مرد و پیرزن را همراه دارد و از رمی جمره باز می‌گردند، بعد از احوالپرسی گفت از لندن با کاروانی برای حج آمده‌ام، داوطلبانه تعدادی زائر فارسی زبان، عرب زبان و انگلیسی زبان را همراه کرده به رمی جمرات برده‌ام و اکنون برمی‌گردیم، گلشریفی علاوه بر اینکه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی مسلط بود، هیچ گاه در یکجا ساکت و راکد نمی‌ماند اهل تحرک و پویایی بود. کارشناس و به کارش علاقه‌مند بود. خدایش رحمت کند که زود از میان ما رفت.

 

نظر شما