شناسهٔ خبر: 27341415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

در اجلاس «معاونان واحدهای جامع کشور» مطرح کرد؛

فرهاد رهبر: دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی‌های اساسی برای تربیت کادر آینده نظام دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای جامع کشور گفت: وظیفه دانشگاه ها تربیت کادر آینده نظام است که دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی هایی اساسی برای رسیدن به این مهم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد، با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه ها کارخانه انسان سازی هستند، گفت: دانشگاه ها باید برای تربیت نسل و کادر آینده تلاش کنند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هنگام ورود و خروج و فارغ التحصیلی از دانشگاه، چه تفاوتی با هم دارند که معاونت فرهنگی و دانشجویی مهمترین وظیفه را در این زمینه دارد.

دکتر فرهاد رهبر بر لزوم ارتباط تنگاتنگ معاونان فرهنگی با اساتید تاکید کرد و گفت: ضروری است بانک اطلاعات دقیقی از تمامی اساتید دانشگاه گردآوری و شناسنامه دقیقی نیز از عملکرد آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امید و روحیه خدمت گذاری به مردم در کلاس های درس شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه در این زمینه توجه به اساتید و کیفیت حضور و تدریس آنها در کلاس است. اولین عنصر فرهنگی در دانشگاهها نیروهای انسانی و اساتید هستند. اگر فردی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شایستگی حضور در کلاسهای درس را نداشته باشد، بدون تعارف از حضور او در کلاس های درس معذور می‌شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کسی که قرار است در دانشگاه فعالیت کند، باید نگاه دانشگاهی و نه سیاسی داشته باشد، بر همین اساس دانشگاه‌ها نیاز به بازسازی و تحول فرهنگی دارند. در کل کشور نیازمند تحول فرهنگی هستیم و دانشگاه ها مبدأ و نقطه آغاز این تحول ها هستند.

دکتر فرهاد رهبر همچنین با اشاره به اهمیت تشکل های دانشجویی گفت: حفظ و تعمیق روح اسلامیت دانشگاه، از خواسته های جدی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است و بار اصلی این مسئولیت بر دوش بدنه دانشگاه یعنی دانشجویان به ویژه تشکل های دانشجویی با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکل ها و کانون های فرهنگی دانشگاه ها باید به دور از سیاست زدگی، مسیر رشد و تعالی دانشگاه در ابعاد فرهنگی را میسر سازند.

انتهای پیام/

31 / 165

نظر شما