شناسهٔ خبر: 27339872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مصطفوی: باجگیران مدرن در فوتبال بیداد می کنند

تهران- ایرنا- «داریوش مصطفوی» رییس اسبق فدراسیون فوتبال، گفت: باج گیران مدرن فوتبال تحت عنوان «لیدر» این روزها در فوتبال ایران بیداد می کنند.

صاحب‌خبر -

مصطفوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا گفت: لیدر یک کلمه خارجی به معنای کمک کننده است که در فوتبال ایران این کلمه به معنای درستی ترجمه نشده است.
وی ادامه داد: بعد از صعود تیم ملی در دوره ریاست من در فدراسیون فوتبال به جام جهانی 1998 فرانسه برخی آمدند طرحی را آماده کردند و در سال 2002 با اجرای آن از افرادی برای هدایت هواداران روی سکوهای ورزشگاه ها بهره بردند.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: این وضعیت در ابتدا بسیار خوب هدایت می شد، اما هر چه زمان جلو رفت شرایط تغییر کرد و این آدم ها شروع به باج خواهی کردند و حتی برخی از مدیران در کنار باج دادن، این آدم ها را در باشگاه استخدام کردند.
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: یکی از این لیدرها که امروز در باشگاه پرسپولیس مسئولیت دارد، در زمان مدیریت من در این باشگاه از من درخواست 10 میلیون تومان پول نقد داشت و اعلام کرد اگر این مبلغ را پرداخت کنم، چهار سال حضورم در این باشگاه را تضمین می کند.
وی تصریح کرد: وقتی این فرد با واکنش تند من روبه رو شد، خیلی سریع روی سکوها شعار استقلالی بودن برای من سر داد و باعث جدایی من از این باشگاه شد.
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: یکی از افتخارات من بازی کردن در باشگاه های استقلال و پرسپولیس است، اما آن زمان نه تنها استقلالی نبودم، بلکه با افتخار مدیرعامل پرسپولیس بودم.
وی تصریح کرد: متاسفم که بگویم هر مدیرعاملی که در این دو باشگاه باج داد، توانست مدت زیادی مدیریت کند و هر کسی مانند من حاضر به این کار نشد، عمرش کوتاه بود.
مصطفوی اظهار داشت: همیشه برایم سئوال است که چه فردی پاسخگوی این اتفاقات در فوتبال ایران خواهد بود و اصلا چرا باید اجازه دهیم یکسری آدم ها اینگونه از بزرگان فوتبال کشورمان باج خواهی کنند. امروز قدرت این افراد به جایی رسیده که نه تنها قدرت تغییر مدیریت باشگاه ها را دارند، بلکه در جذب بازیکنان هم نظر مستقیم می دهند.
وی تاکید کرد: مطمئن باشید اگر این فوتبال پایه و اساس داشت، کسی اجازه نمی داد یک فرد بی سواد در این فوتبال آقایی کند. هرکسی مانع حضور این افراد در فوتبال نشود، از دید من خیانت بزرگی کرده است.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: به اعتقاد من اگر جرات برخورد با این افراد را نداریم، بیاییم برای هر باشگاه از میان آنها یک مدیرعامل انتخاب کنیم. با این کار انتظارات ما از فوتبال کاهش پیدا می کند و دیگر کسی به دنبال دلایل بروز ناهنجاری در فوتبال نخواهد بود.
وی تاکید کرد: روزی اسطوره ها برای این فوتبال تصمیم می گرفتند، اما امروز تصمیم گیرندگان یکسری آدم های بی سواد هستند. با این وضعیت هر کسی که از دلایل ناهنجاری در فوتبال حرف بزند، خود را به راه دیگری زده است. امیدوارم «مهدی تاج» رییس فدراسیون فوتبال با برخورد قاطع با این افراد، نام خود را برای همیشه در فوتبال ایران جاودانه کند.
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «حسین ماهینی» و «سید جلال حسینی» از با شخصیت ترین فوتبالیست های ایران هستند و متاسفم که برخی آدم های بی سواد آنها را اذیت کرده اند. لیدر یک کلمه شریف است، اما برخی افراد با یدک کشیدن آن ناشریف ترین کارها را در فوتبال انجام می دهند.
مصطفوی در خصوص راهکار مد نظر خود برای مقابله با ناهنجاری در فوتبال گفت: بهترین کار برای مقابله با این مساله راه ندادن لیدرها به ورزشگاه ها است. اما فعلا اراده ای برای چنین تصمیماتی وجود ندارد. با ادامه این روند وضعیت ورزشگاه ها هرروز بدتر خواهد شد و هواداران واقعی از فوتبال دورتر می شوند.
وی با اشاره به حواشی تمرین دیروز پرسپولیس اظهار داشت: اتفاقی که روز گذشته سر تمرین پرسپولیس افتاد، باعث تاسف فوتبال است. گرشاسبی یکی از مدیران با تجربه ورزش است و نمی دانم چرا برخورد او با لیدرهای خاطی شدید نبود.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: مدیران فوتبال بدانند می توانند به جای باج دادن به لیدرها با صداقت با مردم حرف بزنند و مشکلات را بیان کنند. اطمینان داشته باشید با این شیوه آنها سال های سال در قلب مردم ماندگار خواهند شد.
ورزشی **9118**1368

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما