شناسهٔ خبر: 27335140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش و خدمات پیشوا در مراسم اربعین حسینی

خبرگزاری صداوسیما

باید برای خدمات بیشتر پیشوا در مراسم اربعین حسینی تلاش کنیم.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حسین عباسی در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) شهرستان پیشوا گفت: باید تلاش کنیم با توجه به قداست شهرستان پیشوا، فعالیت های ستاد اربعین در سطح شهرستان و همچنین در مسیر راهپیمایی زائران در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی نماد عینی داشته و نام مقدس پیشوا و مودت و ارادت مردم این سرزمین به ساحت ائمه اطهار(ع) به منصه ظهور گذاشته شود.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: مردم شهرستان پهناور و کهن پیشوا با توجه به سابقه دینی، مذهبی و انقلابی خود همواره جزو پیشگامان اشاعه و تقویت بنیان های دینی بوده اند و این روحیه آنان را در سال های گذشته و در کمک به ستاد اربعین حسینی و زائران حسینی(ع) شاهد بوده ایم و به طور حتم امسال نیز با توجه به شرایط حساس کشور و توطئه های استکبار علیه جهان اسلام، بیش از گذشته در انجام باشکوه اربعین حسینی ورود پیدا خواهند کرد.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان پیشوا گفت: تاکید بر مردمی برگزار شدن اربعین به معنی عدم حضور دستگاه ها در این امر معنوی نیست بلکه سایر نهادها و دستگاه ها نیز باید در این راستا احساس مسؤولیت کرده و با بهره گیری از منابع عمومی و کمک های فردی و سازمانی در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن تلاش کنند.

 

عباسی افزود: عشق و ارادت مردم و به خصوص شیعیان به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابعاد جهانی دارد و هر ساله بر شکوه آن افزوده می شود که این همه ارادت بر می گردد به همان سخنی که ائمه و به خصوص حضرت رسول(ص) برای همیشه تاریخ بشر نوید داده اند که شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلوب مؤمنین دارد که هیچ گاه سرد نمی شود.

وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: انقلاب حسینی موجب انگیزش ها، انقلاب ها و تحولات ماندگاری در جهان اسلام گردید و حضرت امام خمینی(ره) چه نیکو به توصیف این پدیده الهی پرداختند که ما هر چه داریم از این محرم و صفر است و اسلام را محرم و صفر زنده نگه داشته است.

 

 

فرماندار شهرستان پیشوا حرکت بزرگ اربعین را حرکت بر مبنای عقل و عاطفه دانست و افزود: عشق به امام حسین(ع) نه تنها منحصر به ایرانیان وشیعیان نیست بلکه این محبت و ارادت در ادیان مختلف و قلوب مردم جهان نیز نفوذ کرده است.

عباسی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین علاوه بر بعد معنوی و عاطفی به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی و بازدارندگی امنیتی مورد توجه قرار گرفته و نه تنها در مباحث امنیتی جمهوری اسلامی بلکه در نظام شیعه و جهان اسلام اثرگذار است.

وی افزود: حضور خیل عظیمی از محبان ائمه اطهار در راهپیمایی اربعین، تدارکات، برنامه ریزی، پشتیبانی، عزم و همت گروهی را می طلبد تا امکانات و تسهیلات مادی و معنوی برای زائرانی که مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی را طی می کنند فراهم آید.

 

 

فرماندار شهرستان پیشوا بر لزوم حفظ جنبه مردمی اربعین تأکید کرد وگفت: مردم به واسطه دلبستگی به اسلام و خاندان عصمت و طهارت(ع) همواره به صورت خودجوش در مراسم معنوی حضور می یابند و پیشگام این امور هستند و در صورت اطلاع رسانی به آنان، حضوری پررنگ تر و اثربخش تر خواهند داشت.

فرماندار پیشوا افزود: اعضای کمیته های ستاد اربعین در سایه وحدت و همدلی نسبت به سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبری و هماهنگی های لازم در راستای سازمان دهی امور مربوط به زائران و مواکب شهرستان اقدام کنند و از طریق تشکیل کارگروه های لازم و بهره گیری از خرد جمعی برای برنامه ریزی همه جانبه و اتخاذ تصمیمات راهگشا و به موقع در چارچوب وظائف محوله اهتمام و جدیت لازم را تا حصول نتیجه به عمل آورند.

در این جلسه مسئولان کمیته های 13 گانه ستاد اربعین حسینی تعیین و احکام آنها صادر و اعطا شد.

نظر شما