شناسهٔ خبر: 27331445 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار دوباره مدیرعامل "اپل" با ترامپ

توئیتی که دونالد ترامپ اخیرا منتشر کرد نشان میدهد که وی با تیم کوک مدیر عامل اپل دیدار کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرد که در انتظار یک دیدار دوباره با مدیرعامل شرکت "اپل" است.

دونالد ترامپ در توییت خود گفت که منتظر ملاقات با مدیرعامل شرکت اپل است؛ شخصی که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در آمریکا انجام می‌دهد.

ظاهرا در پی انتشار این توئیت، ترامپ و "تیم کوک"(Tim Cook)، مدیرعامل اپل، با یکدیگر ملاقات کردند. این نخستین بار نیست که ترامپ با کوک ملاقات می کند. پیش از این نیز کوک در یکی از ملاقات‌های خود با ترامپ، هشدار داد که جنگ تجاری آمریکا و چین تبعات زیادی برای مردم آمریکا خواهد داشت. هنوز جزئیاتی از تازه ترین دیدار مدیرعامل اپل با ترامپ منتشر نشده است.

اخیرا، ترامپ ادعا کرده بود که شرکت اپل، در حال ساخت کارخانه‌های تولیدی در ایالات متحده است؛ با این حال، این غول فناوری، هیچ صحبتی درباره برنامه‌های خود نداشت.

پیش از این، کوک، مخالفت خود را در برابر سیاست‌های اجرایی ترامپ اعلام کرده و به طور خاص، انتقاد خود را نسبت به سیاست‌های مهاجرت این دولت بیان کرده بود. همچنین در ماه ژوئن سال جاری، کوک به صحبت درباره مسائلی که ارزش‌های اپل را نقض می‌کنند، پرداخت و نگرانی خود را درباره آموزش، محیط زیست، حقوق بشر و مهاجرت بیان کرد.

اما اخیرا، کوک به شکل عمومی با تعرفه‌های تجارت ترامپ مخالف کرد زیرا باور داشت که این تعرفه‌ها، پیامدهای ناخواسته‌ای را به وجود خواهد آورد. وی افزود که پیامدهای تغییر تعرفه‌های آمریکا را ارزیابی خواهد کرد و آن را با ترامپ به اشتراک خواهد گذاشت. او در کنفرانس 31 ژوئن خود گفت که امیدوار است آرامش بر افزایش تعداد تعرفه‌های میان آمریکا و چین حاکم شود.

 دلیل ملاقات اخیر ترامپ و کوک و همچنین موضوع مورد بحث آنها مشخص نیست اما تردیدی وجود ندارد که این دو نفر، موضوعات بسیاری برای صحبت دارند.

انتهای پیام

نظر شما