شناسهٔ خبر: 27330485 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استقلال توازن ندارد

ترافیک بازیکن در جلو، کمبود مهره در عقب!

استقلال فصل جدید را با فقر شدید بازیکن شروع کرد. وینفرد شفر در آن شرایط مجبور شد تا به چند بازیکن جوان و زیر 23سال تیمش میدان دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، استقلال فصل جدید را با فقر شدید بازیکن شروع کرد. وینفرد شفر در آن شرایط مجبور شد تا به چند بازیکن جوان و زیر 23سال تیمش میدان دهد. البته این موضوع برای آبی‌پوشان چندان هم بد تمام نشد و استعدادی چون رضا آذری فرصت عرض اندام پیدا کرد و روح‌ا... باقری جای رفتن زیر سایه نام‌های بزرگ برای استقلال به میدان رفت و نشان داد می‌تواند پدیده این فصل لیگ برتر لقب بگیرد. در دو گذشته  مارکوس نیومایر، مرتضی تبریزی، الحاجی گرو و طارق همام به تیم استقلال اضافه شدند تا دغدغه سرمربی آلمانی استقلال بابت نیمکت خالی تیمش برطرف شود. اما یک مشکل بزرگ تر برای شفر در راه است. استقلال در چند پست به شدت ترافیک دارد و بازیکنان فیکس هم آنقدر خوب کار کرده‌اند که دست هیچ مربی به تعویض و بیرون گذاشتن آنها نمی‌رود. ترافیک بازیکن در تیم زمانی بیشتر می‌شود که چند بازیکن مصدوم به تیم اضافه شوند.

9 بازیکن برای 2 پست!

بزرگترین دغدغه وینفرد شفر بازیکنان زیاد و البته نامداری است که در سمت چپ زمین دارد. آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور و میثم تیموری سه دفاع چپ تخصصی استقلال هستند. منهای تیموری که هنوز آماده بازی نیست و قراردادش هم در هیات فوتبال ثبت نشده، دو نفر دیگر همه جوره آماده هستند اما فقط یک نفر از آنها می‌تواند فیکس بازی کند. اما در بال چپ فعلا مرتضی تبریزی بازیکن فیکس است. طارق همام هم که از این هفته اضافه شده دیگر مهره تاثیرگذار شفر در این قسمت از زمین است. تا اینجا همه چیز روبراه است و مشکلی وجود ندارد اما از چند هفته آینده کادر فنی با چالش شیرین و البته دردسرسازی روبه‌رو خواهد شد. آن هم وقتی که مهدی قائدی از تیم ملی امید برمی‌گردد و دوران مصدومیت محسن کریمی، مرتضی آقاخان و داریوش شجاعیان تمام می‌شود. با اضافه شدن تمام این نفرات مجموع مهره‌های استقلال برای دفاع و بال چپ به 9 نفر می‌رسد که فقط دو نفر از آنها می‌توانند فیکس بازی کنند. در سمت راست هم استقلال فرشاد محمدی مهر، خسرو حیدری و وریا غفوری  را دارد. شفر می‌تواند تعدادی از بازیکنانش مثل تبریزی و محسن کریمی را در این قسمت هم به بازی بگیرد. البته گذشتن از غفوری و محمدی مهر آماده هم کار آسانی برای سرمربی استقلال نیست. در مجموع دست شفر برای چیدن دلخواه کناره‌ها کاملا باز است و با ترافیک و تنوع بازیکن هم روبه‌رو است.

چپ پر استقلال در نیمه هجومی

در خط حمله، استقلال دو بازیکن آماده در اختیار دارد. روح‌ا... باقری و الحاجی گرو این روزها کاملا آماده نشان داده‌اند. الهیار صیادمنش و سجاد آقایی که فعلا یک ماه محروم هستند نیز دیگر داشته‌های شفر برای انتخاب تک مهاجم تیمش است. هرچند او می‌تواند روی گزینه‌هایی چون تبریزی و طارق همام هم حساب کند. با وجود فرشید اسماعیلی، مارکوس نیومایر و رضا آذری و بازیکنانی مثل طارق همام که قابلیت بازی در این پست را دارند وضعیت استقلال به لحاظ تعداد مهره برای هافبک میانی و هجومی هم خوب است و حتی اندک ترافیکی هم در این قسمت از زمین وجود دارد. به هرحال تمام این نفرات آنقدر آماده هستند که بازی ندادن به آنها کار ساده‌ای نیست. در مجموع چپ آبی‌ها در نیمه جلو و بخش هجومی و کناره‌ها  کاملا پر است. 

5 بازیکن برای 4 پست!

استقلال در دو نقطه حساس که پاشنه دفاعی تیم روی آنها می‌چرخد به شدن با کمبود مهره روبه‌رو است. استقلال در پست هافبک دفاعی فقط دو بازیکن دارد. علی کریمی و فرشید باقری. در دفاع میانی هم فقط دو دفاع تخصصی به نام پژمان منتظزی و محمد دانشگر دارد. آرمین سهرابیان هم  با این که ذاتا دفاع میانی نیست اما در مواقع ضروری کار را برای استقلال درآورده است. بازگشت روزبه چشمی که توانایی و سابقه در پست‌های دفاع وسط و هافبک دفاعی را دارد اوضاع را کمی بهتر خواهد کرد. اما در مجموع داشتن پنج یا شش مهره برای چهار پست حساس نشان می‌دهد توازن در قسمت جلویی و هجومی استقلال با قسمت دفاعی و عقب تیم وجود ندارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما