شناسهٔ خبر: 27322557 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نام آی‌فون‌ها در سال ۲۰۱۸

دنیای‌اقتصاد : همه می‌دانیم اپل اواخر ماه آینده آی‌فون جدید خود را معرفی می‌کند و همچنین می‌دانیم اپل تا امروز هیچ صحبتی راجع‌به آی‌فون‌های ۲۰۱۸ نکرده است. اما طبق شایعات مختلف اپل قصد دارد ۳ مدل آی‌فون را در مراسم سپتامبر خود معرفی کند: نسخه جدید آی‌فون ۱۰، آی‌فون با صفحه نمایش بزرگ‌تر و همچنین یک آی‌فون با طراحی مشابه آی‌فون ۱۰ اما با مشخصات فنی و قیمت پایین‌تر. در چند ماه اخیر هم صحبت‌های زیادی راجع‌به مشخصات فنی، تکنولوژی و سایز صفحه این آی‌فون‌ها شنیده‌ایم اما یک سوال مهم و بزرگ در این میان مطرح است: اپل آی‌فون‌های جدید را چگونه نام‌گذاری خواهد کرد؟ اپل سپتامبر سال گذشته ۳ مدل آی‌فون ۸ و ۸ پلاس و ۱۰ را معرفی کرد. دو آی‌فون ۸ و ۸ پلاس که نسخه جدید مدل‌های قبلی خود محسوب می‌شدند اما آی‌فون ۱۰ که اپل آن را به حرف یونانی «X» معرفی کرد، معانی زیادی داشت. اول اینکه این آی‌فون در دهمین سالگرد معرفی اولین آی‌فون رونمایی شد، از طرف دیگر اپل با نامگذاری این آی‌فون با عدد ۱۰ می‌خواست نشان دهد که این گوشی آغازکننده دهه جدیدی از اسمارت‌فون‌ها است.

صاحب‌خبر -

آی‌فون X، XS یا X۲؟

خب، حالا برنامه اپل برای آی‌فون‌های ۲۰۱۸ چیست؟ این احتمال وجود دارد که نسخه جدید آی‌فون ۱۰ با نام آی‌فون ۱۱ و عدد یونانی «XI» معرفی شود.البته این شیوه نامگذاری کمی عجیب به‌نظر می‌رسد و بعید است اپل با این سرعت بخواهد آی‌فون ۱۱ را به مجموعه آی‌فون‌های خود اضافه کند. برخی هم این احتمال را می‌دهند که آی‌فون جدید با نام «X۲» یا همان آی‌فون ۱۰-۲ معرفی شود که تلفظ و حتی تصور نوشتن نام آی‌فون به این شکل هم مضحک به‌نظر می‌رسد. بهترین و محتمل‌ترین نامی که برای نسل جدید آی‌فون ۱۰ تا به امروز منتشر شده، نام آی‌فون «۱۰ اس» با عدد یونانی «XS» است که با الگوریتم نامگذاری اپل هم کاملا همخوانی دارد.

آی‌فون ارزان قیمت چطور؟

با این شیوه نام‌گذاری احتمالا نام نسخه آی‌فونی که با صفحه نمایش بزرگتر معرفی می‌شود نیز «ایکس‌اس‌پلاس» خواهد بود که این نام هم کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. اما سوال بعدی اینکه نام آی‌فونی که با قیمت کمتر قرار است عرضه شود چه خواهد بود؟ از آنجایی که اپل تا حالا مدل ارزان‌قیمت پرچمدار خود را همزمان با پرچمدار اصلی معرفی نکرده، نمی‌توان حدس درستی راجع‌به نام این آی‌فون زد اما احتمالا نام این آی‌فون یکی از حروف الفبا باشد که قبلا توسط شرک استفاده نشده است. البته برخی معتقدند این آی‌فون تحت‌نام «آی‌فون ۹» معرفی خواهد شد و همان قسمت گمشده پازل اپل است که سپتامبر گذشته همه به دنبال کشف آن بودند. در کل می‌توان انتظار داشت امسال شاهد معرفی آی‌فون‌ها با عجیب‌ترین نام‌های ممکن باشیم چراکه قرار است از ۳ مدل آی‌فون متفاوت رونمایی شود. ضمنا توجه داشته باشید تمامی نام‌هایی که در بالا ذکر شد در حد شایعه و حدس و گمان است و پایه و اساس رسمی ندارند.

نظر شما