شناسهٔ خبر: 27322399 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

حوادث روز جهان از کشف اسب 40 هزار ساله تا قتل عام به خاطر بوقلمون

مسافر 12 ساله هواپیما زنده ماند در حادثه سقوط یک هواپیما در منطقه جنگلی در شرق اندونزی تنها یک پسر 12 ساله زنده ماند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش دیلی میل، در این حادثه که صبح یکشنبه رخ داد خلبان یک هواپیمای کوچک 40 دقیقه پس از پرواز از «پاپوا» با برج مراقبت تماس گرفته و درخواست فرود اضطراری کرده است.

این هواپیمای کوچک که متعلق به شرکت «دیمونیم» بود، 7 مسافر و دوخدمه داشت که 8 نفر جان باختند و فقط یک مسافر 12 ساله به طرز معجزه آسایی زنده ماند که به نزدیک‌ترین بیمارستان در شرق اندونزی منتقل شد. تاکنون علت اصلی سقوط هواپیما روشن نشده و کمیته تحقیقاتی به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.
 
 
حلقه الماسی
 
نخستین حلقه تمام الماس جهان به وزن 150 قیراط ساخته شد.به‌گزارش آواکس نیوز، ارزش این حلــــــــــقه 68 میلیون دلار بوده و ظاهری بسیار زیبا و شگفت انگیز دارد. ایده ساخت این حلقه 
از اثر فانتزی یک هنرمند الهام گرفته شده است. برای ساخت حلقه تمام الماس آزمایش‌های زیادی انجام شد تا با دقت دایره حلقه بریده شده و دست را اذیت نکند.
 
 
جشنواره باستانی در پرو
 
جشنواره بانوان پرویی با حضور صدها زن و دختر در لباس‌های سنتی برگزار شد.به گزارش آواکس نیوز، در این جشنواره بانوان در حالی که می‌رقصند و آواز می‌خوانند فرهنگ بومی خود را مقابل گردشگران به نمایش می‌گذارند.فرهنگ پرو ترکیبی از آیین‌های آفریقایی و ایمارایی است. در طول جشن غذاهای سنتی رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.این جشنواره قدمتی باستانی دارد و به خاطر بانویی مورد احترام در فرهنگ پرو برگزار می‌شود که زمانی جایگاه بالایی در میان مردم این کشور داشته است.
 
کشف اسب 40 هزار ساله در دهانه جهنم
 
باستان شناسان سیبری موفق به کشف اسبی 40 هزار ساله شدند که در منطقه مشهور به «دهانه جهنم» کشف شده است.
به‌گزارش دیلی میل، به گفته محققان این اسب از زمان عصر یخبندان در این منطقه بوده و با گذر زمان به خوبی حفظ شده است.
«گریگوریو سیمیون» از محققان در این باره گفت:«این اسب حدوداً 3 ماهه بوده که جان خود را از دست داده است. با بررسی لایه‌های خاکی و محیط اطراف متوجه زمان مرگ این حیوان شدیم. با توجه به سرمای شدید «دهانه جهنم» موهای حیوان شامل دم و بدن و ارگان‌های داخلی حیوان سالم مانده است.»
 
قتل عام خانوادگی برای سرقت  بوقلمون
 
مرد آلبانیایی برای سرقت بوقلمون 8 نفر از اعضای خانواده عمویش را به رگبار بست. به‌گزارش میرر، متهم «ریدان زکیج» 24 ساله پس از دستگیری به صراحت به قتل عام خانواده‌اش با یک کلاشنیکف اعتراف کرده است. وی که یک چوپان است در اعترافات هولناک خود گفت: پس از ورود به خانه عمویم، او و اعضای خانواده‌اش را با شلیک گلوله از پا در آورده و بوقلمون هایشان را دزدیدم.
اطلاعات پلیس نشان می‌دهد که همه قربانیان عضو دو خانواده از عموهای قاتل بوده‌اند که در روستای «رزولج» آلبانی زندگی می‌کردند.
 
ابر قهرمان‌های عجیب خیابانی
 
ابر قهرمان‌های عجیب خیابانی در لیورپول انگلیس در لباس‌های غیر عادی به‌دنبال مجرمان و جنایتکاران می‌گردند و به کمک مردم می‌روند.به‌گزارش میرر، اعضای این باند جالب 4 نفر هستند که نام مستعار «بلک مرسر» را بر خود نهاده و در خیابان‌های لیورپول به‌دنبال کمک به بزه دیدگان هستند.چهار ابر قهرمان ادعا می‌کنند که همواره هوشیار هستند و هرگاه در خیابان صدای فریاد کمکی بشنوند برای کمک‌رسانی حضور خواهند یافت.یکی از این ابر قهرمان‌ها به خبرنگاران گفت: دو بار به زنانی که سارقان قصد ربودن کیف پولشان را داشته‌اند کمک کرده و آنها را نجات داده‌اند.
 
جزئیات جدید از هواپیما ربایی در سیاتل
 
مقام‌های امریکایی اعلام کردند رباینده هواپیما از فرودگاه سیاتل تمام مجوزهای لازم برای دسترسی به هواپیما را داشته و سه سال تحت عنوان تکنیسین در این فرودگاه مشغول به کار بوده‌ است. به گزارش بی‌بی‌سی، این مرد ۲۹ ساله که هنوز هویت او فاش نشده تکنیسین شرکت هوایی هورایزن بوده و در زمینه جابه‌جایی و پارک کردن هواپیما و تخلیه و بارگیری چمدان‌ها مشغول به‌کار بوده اما هنوز کسی نمی‌داند او چگونه مهارت به پرواز درآوردن چنین هواپیمای پیشرفته‌ای را پیدا کرده چرا که در سوابقش پروانه خلبانی دیده نمی‌شود.
این مرد که در جریان سقوط هواپیما در دم کشته شد روز جمعه با ربودن یک هوایپمای مسافربری که ظرفیت ۸۰ مسافر را دارد، برای ساعتی فرودگاه بین‌المللی سیاتل را به تعطیلی کشاند و مقام‌های نظامی را واداشت که دو فروند جنگنده اف ۱۵ را برای مهار او به آسمان بفرستند.
او دقایقی پس از پرواز در آسمان حوالی فرودگاه و در حالی که یک بار با یک مانور حیرت‌انگیز توانست هواپیما را از سقوط در آب نجات دهد و دوباره به اوج ببرد، در جزیره‌ای که نزدیک فرودگاه قرار دارد سقوط کرد.
متن گفت‌و‌گوهای او با برج پرواز نشان می‌دهد که او قصد آسیب رساندن به کسی را نداشته و در نهایت هم با عذرخواهی از عزیزانش می‌گوید «او فقط یک مرد شکست خورده است.»
در بخشی از این گفت‌و‌گو مأمور برج مراقبت تلاش می‌کند او را راضی کند که برای فرود هواپیما همکاری کند اما این مرد می‌گوید: «حبس ابد در انتطارم است مگه نه؟!»
مقام‌های شرکت هوایی هورایزن (مالک هوایپما) و فرودگاه سیاتل-تاکوما روز شنبه 11 اگوست در یک کنفرانس خبری درباره جزئیات این واقعه سخن گفتند اما از فاش کردن هویت هواپیما‌ربا خودداری کردند. مایک اهل، مدیر بخش عملیاتی فرودگاه سیاتل گفت «این مرد مجوز قانونی برای دسترسی به هواپیماها داشته و بدین لحاظ هیچ رخنه امنیتی صورت نگرفته است.» برد تیلدن، مدیر خطوط هوایی آلاسکا هم گفت سوابق این مرد بررسی و او دارای عدم سوءپیشینه بود.
مقام‌ها می‌گویند او روز جمعه در شیفت کاری خود بوده و احتمالاً یونیفرم هم بر تن داشته است. 
وی تصریح کرده که هواپیماها در و سوییچ ندارند بلکه برای حفاظت از آنها تدابیر امنیتی دیگری وجود دارد.
مقام‌ها می‌گویند مرد رباینده ابتدا با یدک‌کش ویژه حمل هواپیما آن را از بخش تعمیرات و سرویس عقب کشیده و در مسیر باند قرار داده است و سپس سوار آن شده و با وجود دستور برج مراقبت برای توقف، از روی باند به هوا برخاسته است.
 
 

نظر شما