شناسهٔ خبر: 27313930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارگردان نمایش در گفت‌وگو با فارس:

«آهو» به صحنه تئاتر می‌رود/ امکان ساخت فیلم از «یک زندگی بهتر»

شهاب حسین‌پور کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: در حال تمرین نمایش «آهو» به نویسندگی اسلاومیر مروژک هستیم که امسال به اجرا برسد.

صاحب‌خبر -

سید شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: در حال تمرین نمایش «آهو» با گروه بازیگران جوان و تجربی هستم نمایشنامه‌ای از اسلاومیر مروژک که یک کمدی موقعیت سیاسی اما با قصه‌ای طنز است.

وی در ادامه افزود: تعدادی از بازیگران جوان برای این کار در نظر گرفته شدند، چون هنوز شرایط اجرا مشخص نیست، ما در حال تمرین هستیم تا با گذر زمان به اجرا برسیم. 

حسین‌پور درباره تبدیل نمایشنامه یک زندگی بهتر به فیلم گفت: در صورتی که شرایط به لحاظ اقتصادی مساعد شود خیلی علاقه داریم به اتفاق آقای هاشمی نژاد و یار احمدی فضایی در قالب تصویر و فیلم برای «یک زندگی بهتر» ایجاد کنیم، البته فیلم ـ تئاتر این کار تا قبل از محرم رونمایی می‌شود پیشنهاداتی هم از سوی چند تهیه‌کننده برای فیلمسازی «یک زندگی بهتر» داشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت دو پروژه «ماه پیشونی» و «گالیله» به کجا رسیده است، گفت: اینها برنامه‌های بلند مدتی است که قرار است در تئاتر شهر و تالار وحدت اجرا شوند. «ماه پیشونی» به نویسندگی محمدامیر یاراحمدی نمایشی موزیکال خواهد بود که درباهر افسانه ماه پیشونی به صورت فولکلور سال آینده در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت. این پروژه زودتر از «گالیله» به اجرا می‌رسد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه تا زمانی متن آماده نشود برنامه ریزی برای بازیگران و سایر عوامل شدنی نیست، گفت:‌با این حال ماه‌پیشونی دارای 12 شخصیت اصلی و نزدیک به 40 همسُرا یا نقش فرعی خواهد بود.

وی درباره بازیگران کار گفت:‌ قطعا هم بازیگر صرف تئاتر وهم بازیگر تئاتری ـ سینمایی خواهیم داشت چرا که پروژه سنگین است و ترکیبی این بازیگران جالب می‌شود عده‌ای هم از هنرجویان تئاتر که به لحاظ کارگاهی تجربی و پژوهشی کار کردند، خواهند بود.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره برای برنامه ریزی سالن هستند، گفت: اکنون در حال تجربه و نگارش نمایشنامه ماه پیشونی به اتفاق امیریاراحمدی هستیم. بعد هم نمایش «گالیله» اثر برشت و دراماتورژی یاراحمدی را در تئاتر شهر برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما