شناسهٔ خبر: 27306334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری تئاتر/ 21 مرداد97

اعلام آخرین مهلت ارسال آثار به بخش بین‌الملل فجر/ «سرحدات لیر» اجرایی شد

آخرین مهلت ارسال آثار به بخش بین‌الملل فجر تا ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس، نمایش «سرحدات لیر» شهریور ماه در سالن مستقل اجرا خواهد شد. این نمایش به کارگردانى مهتاب شکریان و تهیه کنندگى امیررضا زمردى از اول شهریور ماه تا ۲۵ شهریور در سالن مستقل هر شب ساعت ٢٢ به روى صحنه خواهد رفت.
نمایشنامه این اثر که یک کمدى درام است بر اساس نمایشنامه معروف شکسپیر با عنوان شاه لیر  توسط باقر سروش به نگارش درآمده است.
بازیگران بر اساس ورود به صحنه: نگار عابدی، روزبه حصاری، نگین ابدالی، علی آرتین،‌آتیه جاوید، نسیم اسدپور، محمد قاعدی و نادر فلاح هستند.

*آخرین مهلت ارسال آثار به بخش بین‌الملل فجر تا 10 روز دیگر

آخرین مهلت ارسال آثار اجرا شده در فاصله زمانی اول مهر ماه 96 تا پایان تیرماه 97 ، پایان مرداد 97 خواهد بود.

بر اساس این خبر آثاری که از اول مهرماه 96 تا پایان تیرماه 97 در یکی از تالارهای نمایشی کشور(در شهر تهران حداقل 15 اجرا و در استان ها حداقل 7 اجرا) به صحنه رفته باشند، می­‌بایست تا پایان مرداد ماه نسبت به ثبت­ نام در سایت جشنواره به آدرس: www.fitf.ir و ارسال آثار خود به دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین‌­المللی تئاتر فجر اقدام کنند.

*آراء مرحله بازبینی دو بخش مسابقه و کودک و نوجوان جشنواره تئاتر خیابانی اعلام شد

شهردار و دبیر نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از اعلام نتایج بازبینی آثار متقاضی حضور در بخش مسابقه و بخش کودک و نوجوان این جشنواره خبر داد.

در بخش مسابقه نمایش «مردم چی می‌بینن؟! » نویسنده، یاسر کاظمی کارگردان  مهدی محمد پور از لنگرود، نمایش «شهر خوب» نویسنده و کارگردان، یونس صحرارو از قروه، نمایش «محله فرهنگ» نویسنده و کارگردان، رضا فقیهی از  تهران، نمایش «شهره افسرده» نویسنده و کارگردان، ابراهیم حاجی حیدری از خمینی شهر، نمایش «تنها تو می‌دانی چرا داد می‌زنم» نویسنده و کارگردان، مرجان کرمی از تفرش، نمایش «بعد از ظهر مرغی» نویسنده و کارگردان، امیررجب پور از قزوین، نمایش «اژدهای زرد وارد می شود» نویسنده، زینب زاولان  کارگردان، ابوالفضل شریفی از اصفهان( مشروط)، نمایش «تلگرام لعنتی» نویسنده و کارگردان، محسن اردشیر  از  مازندران، نمایش «عرش تا فرش» نویسنده، محمد حسین شکرگزار کارگردان، ملیحه دهقانی از تهران، نمایش «war no war» نویسنده و کارگردان،امیر امینی از لاهیجان، نمایش «لاره فرهاد» نویسنده و کارگردان، سید سروش پیمبری از سر پل ذهاب  (مشروط) ، نمایش «حاجت» نویسنده و کارگردان، عباس منظری از خارگ (مشروط)، نمایش «دو وجب» نویسنده، سید محسن مهدویان کارگردان، صادق حسین پور از رشت (مشروط)، نمایش «زندگی کارتونی» نویسنده وکارگردان، سامان راست بین ازمریوان، نمایش «ملکوت» نویسنده و کارگردان سعید خیرالهی از دهلران، نمایش «عاشقانه‌های جنگ» کارگردان مصطفی کولیوندی از لرستان(مشروط) از سوی داوران مرحله بازبینی انتخاب شده‌اند.

در بخش کودک و نوجوان هم از سوی داوران بازبین کودک نمایش «کی از همه مهربون ترِه؟» نویسنده فرامرز غلامیان به کارگردانی، مهربان غلامیان از آبادان، نمایش «گل قالی» نویسنده و کارگردان، مرتضی اسدی مرام  از کرمانشاه، نمایش «همه با هم» نویسنده و کارگردان، علی بیداوسی از لاهیجان (مشروط)، نمایش «زندگی در اعماق اقیانوس» نویسنده، الهام فتاحی و کارگردان، زهرا مریدی از تهران، نمایش «بازی و کودک» نویسنده، محمد رضا جعفری کارگردان، مریم مهدی پور از آستانه (مشرط) و نمایش «فرصتی برای بیداری» نویسنده و کارگردان، امیررضا رضا زاده  از سقز انتخاب شده‌اند.

داوری مرحله بازبینی بخش مسابقه را سامان خلیلیان، نگار نادری و اکبر صمد‌ نیا و داوری مرحله بازبینی بخش کودک را جواد نجار تمیزکار، محمدعلی صادق حسنی و پوریا کریمی بر عهده داشتند.

این جشنواره از 28 تا 31 مرداد ماه در شهر لاهیجان برگزار می‌شود.

*معرفی هیات بازخوانی و انتخاب طرح ها و متون بخش خردسال

هیات سه نفره متشکل از آناهیتا غنی زاده ، منصور خلج و افسانه زمانی خوانش و انتخاب نمایشنامه ها و طرح های رسیده به بخش خردسال جشنواره تئاتر کودک امسال را بر عهده گرفتند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی با میزبانی استان همدان در پاییز سال 97 برگزار می شود.

*سرگذشت جمال‌زاده روی صحنه‌ تئاتر

نمایش عروسکی «شاهکار» (سرگذشت جمال‌زاده ) به کارگردانی لادن نازی با رویکردی اجتماعی از امروز، 21 مرداد به مدت یک ماه ساعت 21:30 در سالن شماره دو پالیز به روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش با رویکردی اجتماعی که به واگویی زندگی ادبی سید محمد علی جمالزاده می‌پردازد به مدت یک ماه به روی صحنه می‌رود.
این اجرا تلفیقی از بازیگر و تکنیکهای مختلف تئاتر عروسکی (تئاترکاغذی،سایه و میکرو تئاتر) است.

* «یک روز تابستانی» امروز اجرا نمی‌رود

نمایش «یک روز تابستانی» روز یکشنبه 21 مردادماه مصادف با شهادت حضرت امام محمدتقی (ع) «جوادالائمه» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه نمی‌رود.
همچنین نمایش‌های «خاموشی دریا» به کارگردانی نیما دهقان و «بی تابستان» به کارگردانی امیررضا کوهستان و بعد از غروب شرعی روز یکشنبه 21 مرداد به ترتیب در ساعت‌های 21 و 21:30 در این مجموعه به صحنه می‌روند.

*نمایشگاه گروهی عکس تئاتر «اولین گام» در گالری مستقل
مراسم افتتاحیه نمایشگاه گروهی عکس تئاتر «اولین گام»، ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۲ مردادماه در گالری «مستقل» برگزار می‌شود.
این نمایشگاه گروهی عکس تئاتر که از ۲۲ تا ۳۰ مردادماه امسال میزبان علاقمندان عکاسی و تئاتر خواهد بود، حاصل فعالیت هنرجویانی است که پس از اتمام یک دوره آموزش عکاسی تئاتر زیرنظر سیامک زمردی‌مطلق، نخستین تجربه خود در عرصه عکاسی تئاتر را در معرض دید و داوری عمومی می‌گذارند.
میترا محمدی، عبدالرضا ولدخانی، سمانه جویا، پریسا اکبری، ریحانه جلیلی، زهرا سرجوقیان، سهیل صحرانورد، زهره غلامی، صالحه صادق زاده، شهریار بابائی، سپیده فرد، سیده پگاه حجازی هنرجویان این دوره هستند.



انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما