شناسهٔ خبر: 2730605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دشتی زاده:

طرح ایمن سازی آموزشی در مدارس جنوب سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد

زاهدان- رئیس اداره ایمنی، ترافیک و حریم‌ راه‌های اداره‌کل راه‌ و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کاهش تصادفات و ارتقای شاخص های ایمنی طرح ایمن سازی آموزشی در مدارس جنوب استان به اجرا درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دشتی‌زاده روز دوشنبه در حاشیه برپایی طرح ایمن سازی آموزشی دانش آموزان اظهار داشت: با اجرای این طرح تاکنون تعداد ۴ هزار دانش آموزان در جنوب استان با کمک کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر قوانین راهنمایی و رانندگی را فرا گرفتند.

وی ایمن سازی بخش آموزشی را شامل ارایه آموزش و فرهنگ سازی بین دانش آموزان و ایمن سازی فیزیكی را تجهیز مدارس به وسایل ایمنی، نصب تابلوها، چراغ های چشمك زن، سرعت گیر، ایجاد خط كشی و نصب سایر علائم هشدار دهنده عنوان كرد.

وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای تاکنون تعداد ۴ هزار دانش آموز در حاشیه راه های جنوب استان توسط کارشناسان این اداره با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شده  مورد آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از مدارس جنوب استان  در حاشیه جاده ها قرار دارد اظهار داشت: آموزش این دانش‌آموزان در سنین کودکی سبب نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌شود و همچنین کاهش آمار تصادفات می شود.

وی گفت: آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور برای جامعه دانش آموزی می تواند نقش مهمی در ایمن سازی آموزشی مدارس ایفا کند.

دشتی زاده اظهار داشت: در اجرای این طرح با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، آنها آموخته های خود را به خانواده های خود منتقل می كنند و این امر می تواند تا حدود زیادی در آگاهی بخشی و بالا بردن فرهنگ ترافیكی موثر باشد.

نظر شما