شناسهٔ خبر: 27302514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

صبح امروز؛

سردار اشتری با فرمانده مرزبانی جمهوری عراق دیدار کرد

فرمانده نیروی انتظامی کشورمان صبح امروز با فرمانده مرزبانی کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

سردار اشتری با فرمانده مرزبانی جمهوری عراق دیدار کردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در تهران با سپهبد «حامد عبدالله ابراهیم الحسینی» فرمانده مرزبانی جمهوری عراق و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: دشمن مردم و دولت عراق، دشمن دولت و مردم ایران است و آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند در این منطقه آرامش و امنیت حکم‌فرما شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امنیت خوبی در مرزهای ایران و عراق حاکم است و تحرکات گروه‌های تروریستی در مرز مشترک ایران با دولت مرکزی عراق به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت و مردم عراق به رهبری مراجع شیعه توانستند بر داعش پیروز شوند، گفت: اگر اتحاد بین مردم و دولت عراق ادامه داشته باشد، این کشور می‌تواند بر دیگر مشکلات نیز فائق آید. پلیس ایران در کنار مردم و دولت عراق است و در حوزه مرزبانی آماده هرگونه همکاری هستیم. همچنین پلیس ایران آماده انتقال تجربیات خود به نیروهای انتظامی عراق است.

فرمانده ناجا در خصوص حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی هم گفت: مردم ایران مشتاقانه آماده فرارسیدن اربعین حسینی و زیارت قبور مطهر ائمه اطهار (ع) در کشور عراق هستند؛ از این رو لازم است با ایجاد هماهنگی بین پلیس ایران و عراق، امنیت زائران فراهم شود.

سردار اشتری بیان داشت: ایران آمادگی کامل برای بازگشایی مرز خسروی جهت تردد زائران اربعین حسینی را دارد؛ امیدواریم که دولت عراق نیز این آمادگی را داشته باشد.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط خوب و عمیقی بین مردم ایران و عراق وجود دارد، گفت: مردم عراق بی‌صبرانه منتظر استقبال از زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کشور عراق از سال 2014 مبارزه با داعش را آغاز کرد و خوشبختانه با وحدت مردم و دولت توانستیم بر داعش پیروز شویم. تلاش ما این است که ضمن برقراری امنیت در منطقه، همواره در کنار دولت و مردم ایران باشیم.

فرمانده مرزبانی عراق تصریح کرد: ایران و عراق حدود یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک دارند که با هماهنگی به عمل آمده، خوشبختانه مشکلی در مرزها وجود ندارد.

انتهای پیام/ 241

برچسب‌ها:

نظر شما