شناسهٔ خبر: 27301763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول موکب خاتم الانبیاء رفسنجان:

۲۳۵ سبد غذایی بین محرومان رفسنجان توزیع شد

رفسنجان - مسئول موکب خاتم الانبیاء (ص) رفسنجان گفت: ۲۳۵ سبد غذایی بین نیازمندان در ایام سال نو و ماه مبارک رمضان توسط این موکب توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بابایی شنبه شب در نشست خبری مسئولان موکب خاتم الانبیاء و ستاد عتبات عالیات رفسنجان اظهار داشت: موکب خاتم الانبیاء رفسنجان در شش بخش آشپزی، نانوایی، فرهنگی، پزشکی و درمانگاه، چایخانه و اسکان در ایام اربعین حسینی فعالیت دارد.

وی بیان داشت: موکب خاتم الانبیاء رفسنجان غیر از ایام اربعین فعالیتهای دیگری نیز ارائه کرده است که از جمله آنها می توان به اعزام اولین کاروان کربلایی اولی ها به عتبات عالیات، اعزام هیئت ناشنوایان به مشهد مقدس و اعزام یک کاروان بی بضاعت و مشهد اولی اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیتهای این موکب برای خدمت به محرومان، تصریح کرد: در بخش کمک به فقرا نیز کمکهای زیادی انجام داده ایم به طوری که در شب سال نو ۱۰۰ سبد غذایی به ارزش هر سبد ۱۰۰ هزار تومان و در ماه مبارک رمضان نیز ۱۳۵ سبد غذایی به ارزش هر سبد ۲۰۰ هزار تومان اقلام مورد نیاز فقرا و نیازمندان توزیع شد.

مسئول موکب خاتم الانبیاء(ص) رفسنجان ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشیم و در این راستا از خیّران نیز استمداد می طلبیم تا بتوانیم یاریگر نیازمندان باشیم.

خبرنگاران در ایجاد فضای وحدت و همدلی نقش موثری دارند

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان رفسنجان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: هر چقدر که تکنولوژی ها افزایش پیدا می کنند به اهمیت حرفه خبرنگاری پی می بریم.

حسن کبیریان با دشوار خواندن حرفه خبرنگاری، افزود: خبرنگاری مانند شغل انبیا است و یک خبرنگار رسالت بزرگی در هدایت افکار عمومی دارد.

وی بیان کرد: خبرنگاران ما تراز انقلاب اسلامی هستند و اطلاع رسانی به جامعه، بازگو کردن کاستی های جامعه از وظایف خبرنگاران است.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان رفسنجان با بیان اینکه امروز شایعات جامعه را آزار می دهد و مردم از شایعات آزار می بینند، تصریح کرد: شایعه مانند ویروسی است که گاهی اوقات آنقدر همه گیر می شود که پایان دادن به آن مشکل است اما خبرنگار متخصص می تواند سره را از ناسره و خبر دروغ را از خبر صحیح تشخیص دهد.

کبیریان عنوان کرد: یک خبرنگار خدای ناکرده می تواند با قلمش جامعه را دچار گمراهی کرده و از سوی دیگر می تواند جامعه را هدایت کند.

وی تأکید کرد: خبرنگاران در ایجاد فضای وحدت و همدلی نقش موثری دارند و در این شرایط باید وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

مسئول خیریه خبازان رفسنجان نیز در این نشست خبری از ارسال کمکهای این خیریه به منطقه جازموریان و رودبار در جنوب استان در تیر ماه سال گذشته خبر داد و گفت: یک مغازه نانوایی کامل در مسجد مقدس جمکران راه اندازی کرده ایم و هر پنجشنبه و جمعه نان صلواتی در خیریه خبازان رفسنجان در ورودی درب شماره پنج داریم.

علی عسکری از راه اندازی یک نانوایی صلواتی در مشهد مقدس در آینده نیز خبر داد و افزود: سه طرح نیز به کمک کمیته امداد و بهزیستی اجرا خواهیم کرد که بالای ۱۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

نظر شما