شناسهٔ خبر: 27292357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آمارهای رانندگی از تصادفات و دلایل آن از زبان رئیس پلیس راهور

- همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور با اعلام آمارهایی از وضعیت رانندگی و حوادث ناشی از آن گفت ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد و ۷۳ درصد تصادفات منجر به فوت در خارج از شهرها رخ می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سرتیپ پاسدار تقی مهری، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در گفت‌وگو با ايرنا، به موضوعات مختلف مرتبط با حوزه رانندگي پرداخت كه بخش‌هايي از صحبت‌هاي وي بدين شرح است:

73 درصد تصادفات منجر به فوت در خارج از شهرها به وقوع می‌پیوندد.

تابستان سال گذشته چهار هزار و 900 نفر به دلیل رعایت نکردن قوانین رانندگی جان خود را در جاده‌های کشور از دست دادند.

میزان تصادفات از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه درون شهری حدود چهار درصد کاهش و در حوزه برون شهری حدود هفت درصد افزایش داشته است.

هم اکنون 33 میلیون و 700 هزار وسیله نقلیه در قالب 22 میلیون خودرو و 11 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح کشور فعال است.

بیش از 30 میلیون فقره گواهینامه فعال شامل افرادی که طی پنج و 10 سال گذشته اقدام به تعویض گواهینامه خود کرده اند، وجود دارد.

از ابتدای امسال تاکنون حدود 2 درصد نیز در زمینه شماره گذای خودرو افزایش داشته‌ایم، گفت: در این ارتباط آمار خودروهای داخلی بیشتر بوده است.

در مقایسه چهار ماهه ابتدای امسال با سال گذشته در زمینه خودروهای وارداتی دارای 53 درصد کاهش هستیم.

از رانندگان می خواهیم به خصوص در نزدیکی شهرها که 63 درصد تصادفات به این مکان‌ها اختصاص دارد، توجه بیشتری به رانندگی و جاده داشته باشند.

هموطنان می‌توانند از طریق سایت پلیس راهور به همه اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور دسترسی داشته باشند.

افرادی که از اتوبوس عمومی به عنوان وسیله مسافرت استفاده می‌کنند، می توانند با توجه به سامانه طراحی شده، وضعیت رانندگی و تخلفات راننده مربوطه را از طریق ارسال پیامک به شماره 110120 به پلیس گزارش کنند. پس از ارسال پیامک توسط مسافران، همکاران پلیس در مرکز کنترل ترافیک به تخلف یادشده رسیدگی می‌کنند و با راننده متخلف در هر کجای کشور که در تردد باشد، برخورد قانونی می‌شود.

نظر شما