شناسهٔ خبر: 27291323 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد

سازماندهی و فعالیت 470 تیم توسط دانشگاه آزاد در اردوهای جهادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 470 تیم از طرف دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در اردوهای جهادی سازماندهی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرهاد رهبر امروز در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در منطفه صومای برادوست، اظهار کرد: اردوهای جهادی حرکت بسیار عظیمی است که در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته و در سراسر کشور جریان دارد.

 وی در ادامه صریح کرد: اردوهای جهادی یک بسیج عمومی است که در آن استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های مختلف و در مناطق محروم خدمات رسانی می‌کنند.

رهبر با تاکید بر اینکه دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور، باید با درد مردم آشنا شوند، اظهار کرد: آشنایی جوانان با درد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود؛ چرا که تا درد مردم را نفهمیم، راه حل برای آنان پیدا نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر لحظه حضور در اردوهای جهادی و کمک به محرومان توفیق می خواهد، خاطرنشان کرد: خدمت به این محرومان که جزیی از جامعه هستند، نوعی وظیفه است. در اردوهای جهادی، در کنار خدمت به محرومان، مشکلات روستاها لمس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رهبر در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان حاضر در این اردوها گفت: امیدواریم اردوهای جهادی به یک جریان دائمی و ریشه‌ای تبدیل شود و هرسال با شکوه بیش تری نسبت به سال قبل برگزار شود.

دانشگاه آزاد از اشتغال روستایی حمایت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد همچنین در جمع دانشجویان اردوهای جهادی واحد ارومیه ضمن تقدیر از فعالیت دانشجویان جهادی با تاکید بر این که توسعه اشتغال پایدار روستایی باید مورد توجه اردوهای جهادی قرار گیرد، اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مناطق محروم فقر و محرومیت را حس می‌کنند.

وی برگزاری این اردوهای جهادی را فرصت مناسبی برای تربیت نیروهای انقلابی دانست و تاکید کرد: این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند نقش موثری در تربیت مدیران موفق دارد.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد و گفت: اشتغال پایدار از طریق اردوهای جهادی، با ایجاد درآمد برای روستاییان به ارتقا و بهبود ابعاد اجتماعی و فرهنگی زندگی روستایی نیز کمک می کند.

دکتر رهبر با اشاره به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اشتغال، خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار نتیجه همبستگی و روحیه کار جمعی در جامعه روستایی است که از طریق برگزاری اردوهای جهادی می‌توان به این مهم دست یافت. دانشگاه آزاد اسلامی با تمام وجود از اشتغال روستایی حمایت می‌کند و ارائه برنامه از سوی دانشجویان برای گسترش این بستر را خوستار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه آماده است تا تولیدات روستاییان از قبیل قالی، قالیچه و ... را از مردم بومی خریداری و بازار فروش آن‌ها را شناسایی کند.

انتهای پیام

نظر شما