شناسهٔ خبر: 27278426 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واشنگتن در جنایت ائتلاف سعودی در استان صعده یمن شریک است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، جنایت هولناک اخیر جنگنده‌های متجاوز سعودی - آمریکایی در استان صعده یمن که در آن ده‌ها کودک یمنی به خاک و خون کشیده شدند، صدای یکی از سناتور‌های آمریکایی را نیز در آورد و این سناتور، واشنگتن را در جنایت کودک کشی در یمن شریک دانست.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، برنی ساندرز در واکنش به جنایت هولناکی که متجاوزان سعودی با بمباران یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در بازاری در شهرستان ضحیان در استان صعده مرتکب شدند از واشنگتن خواست حمایتش را از حملات هوایی سعودی به یمن متوقف کند.
برنی ساندرز از سناتور‌های دموکرات که ضد جنگ است در صفحه شخصی اش در فیسبوک درباره این جنایت نوشت: «ایالات متحده آمریکا با حمایت از جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن با سلاح و سوخت رسانی هوایی و کمک به حمله به اهداف؛ در این جنایت وحشیانه شریک است.»
ساندرز جزو معدود اعضای کنگره آمریکاست که ضد جنگ است و قبلا نیز با مداخله نظامی آمریکا در غرب آسیا مخالفت کرده بود.
ساندرز افزود: «کسی نمی‌تواند ادعا کند حمایت ما از این جنگ امنیت مان را تقویت خواهد کرد. در حقیقت عکس این قضیه درست است. این جنگ نه تنها باعث تنفر علیه آمریکاست بلکه بر اساس گزارش‌های جدیدی که دریافت کرده ایم ائتلاف سعودی با شبکه القاعده در یمن - یعنی با خطرناکترین شاخه‌های تروریستی که اعلام کرده هدفش حمله به آمریکاست - قرارداد بسته است.»
این سناتور آمریکایی در پایان نوشت: «زمان آن فرا رسیده است که به این جنگ پایان داده شود و تلاشهایمان را به آتش بس با میانجیگری سازمان ملل متحد و راهکار دیپلماتیک متمرکز کنیم.»
گفتنی است بیش از ۱۳۰ یمنی در جنایت روز پنجشنبه گذشته جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی به اتوبوس حامل دانش آموزان نه تا ۱۲ ساله در بازاری در شهرستان ضحیان شهید یا زخمی شدند که بیش از ۱۰۶ نفر از شهدا و زخمی‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

نظر شما