شناسهٔ خبر: 27276122 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ پهپاد معارضان سوری را ساقط کرده‌ایم

وزارت دفاع روسیه شامگاه جمعه درباره هدف قراردادن پهپادهای ارسال شده از نواحی تحت کنترل معارضان سوریه در نزدیکی پایگاه هوایی «حمیمیم» توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه شامگاه جمعه درباره هدف قراردادن پهپهادهای ارسال شده از نواحی تحت کنترل معارضان سوریه در نزدیکی پایگاه هوایی «حمیمیم» توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته اسپوتنیک، «آلکسی سایگانکوف»، رئیس مرکز آشتی روسیه مستقر در سوریه گفت پدافندهای هوایی روسیه در پایگاه «حمیمیم»، دو فروند پهپاد جنگی ارسال‌شده از نواحی تحت کنترل معارضان مسلح سوریه را ساقط کردند. 

سایگانکوف گفت: «ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یگان‌های پدافندی در پایگاه حمیمیم، دو وسیلهٔ هوایی بدون سرنشین (پهپهاد) که از اراضی تحت کنترل گروه‌های مسلح غیرقانونی در شمال استان لاذقیه ارسال شده بودند را شناسایی کرد.»

این مقام ارتش روسیه خاطرنشان کرد: «این دو هدف هوایی، در فاصله امن از پایگاه هوایی نابود شدند.»

به نوشته اسپوتنیک، سایگانکوف تأکید کرده این عملیات تلفات جانی نداشته، باعث خسارت‌های مادی و اخلال در عملیات‌ها نشده است. 

رسانه‌های روسیه، از جمله خبرگزاری «اینترفکس» بامداد جمعه از ساقط شدن یک پهپاد وابسته به معارضان سوری در نزدیکی «حمیمیم» خبر داده بودند. 

در ماه‌های اخیر چندین مورد پرواز پهپادهای مزاحم و ناشناس در نزدیکی پایگاه حمیمیم روسیه مخابره شده و ارتش روسیه هم در پاسخ به این پروازها، پهپادها را  هدف قرار داده است.

پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب شرق لاذقیه در سواحل سوریه در اختیار نیروهای روسیه است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه عربستان سعودی از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند.
 

انتهای پیام/ 

نظر شما