شناسهٔ خبر: 27272167 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کمک ارتش سوئیس به گاوهای تشنه

بالگردهای ارتش سوئیس با انتقال مخزن‌های آب به مراتع این کشور که از خشکسالی و موج گرمای شدید سراسری در اروپا رنج می‌برند، باعث نجات هزاران گاو شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در عملیات روز سهشنبه ارتش سوئیس، از مخزنهای بزرگ پلاستیکی قرمزرنگ که از بالگردها آویزان بودند برای آبرسانی به زمینهای کشاورزی و مزارع بین کوههای ژورا تا تپههای آلپ استفاده شد.

به گفته مقامهای سوئیسی، حدود 40 هزار راس گاو در فصل تابستان و گرمای شدید مراتع در منطقه «واد کانتون» درغرب سوئیس میچرند و روزانه به 150 لیتر (40 گالون) آب نیاز دارند. یکی از مرتع دارانی که به گفته خودش 13سال است این مرتع را اجاره کرده، در مصاحبه با رویترز گفت ارسال آب از بالا گاهی اتفاق میافتاد اما هرگز به این اندازه نبوده است. دولت فدرال سوئیس روز دوشنبه و در بحبوحه تلف شدن ماهیهای رودخانه راین اعلام کرد که تعرفه واردات خوراک دام را کاهش خواهد داد و وامهای بدون بهره را برای کمک به کشاورزان برای مقابله با خشکسالی ارائه میدهد.

یک مقام اقتصادی منطقه واد سوئیس که درعملیات روز سهشنبه حاضر بود، اوضاع را بسیار نگران کننده خواند زیرا به گفته او سوئیس از سال 1921 تاکنون شاهد چنین خشکسالیای نبوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما