شناسهٔ خبر: 27270210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اولین آکادمی خصوصی سینمای ایران جایزه می‌دهد

فرهنگ > سینما - آکادمی سینما سینما به عنوان نخستین آکادمی خصوصی سینمای ایران با ریاست کیانوش عیاری و دبیری کیوان کثیریان به بهترین‌های اکران ۹۶ جایزه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیوان کثیریان، دبیر جایزه آکادمی سینماسینما از برگزاری قریب‌الوقوع مراسم پایانی جایزه‌ سینمایی این آکادمی خبر داد.

کثیریان درباره این آکادمی گفت: «از چندی پیش ایده تشکیل یک آکادمی خصوصی که جمعی از اهالی سینما، منتقدان و استادان دانشگاه را دربربگیرد در ذهن داشتیم و طی یکی، دوسال گذشته مقدمات اجرایی شدن آن را فراهم کردیم. از این رو برای سال اول، ۶۰ نفر عضو این آکادمی هستند و از دور دوم، اعضای آکادمی به ۱۰۰ نفر خواهند رسید. جمعی از کارگردانان، فیلم‌نامه‌نویسان، تهیه‌کنندگان، منتقدان و عوامل هنری و فنی سینما، این آکادمی را تشکیل می‌دهند که اسامی آنان به زودی اعلام می‌شود.»

دبیر آکادمی سینماسینما اشاره کرد: «کارگردان معتبر و بزرگ سینمای ایران، آقای کیانوش عیاری به ما لطف داشتند و ریاست این آکادمی را پذیرفته‌اند و برکارها نظارت دارند. همچنین آقای علی علایی، مدیریت اجرایی آکادمی سینماسینما را به عهده دارند.»

او با بیان این‌که پایگاه خبری-تحلیلی سینماسینما برگزار‌کننده این جایزه است گفت: «مراسم پایانی نخستین دوره این جایزه امسال در چهارمین سالگرد شروع به کار این پایگاه سینمایی برگزار خواهد شد و بنا داریم از سال آینده در فروردین‌ماه این مراسم را برگزار کنیم چراکه طبق آیین‌نامه جایزه سینماسینما، تمام فیلم‌های اکران شده هر سال اعم از فیلم‌های اکران شده در گروه‌های سینمایی اصلی و یا هنروتجربه مورد داوری اعضای آکادمی قرار می‌گیرند. در نخستین دوره نیز‌، فیلم‌های اکران شده در سال ۹۶ را داوری کردیم.»

کثیریان درباره عناوین جوایز سینماسینما توضیح داد: «این جایزه در ۸ رشته به بهترین‌های اکران شامل؛ بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم اول، بهترین مستند و بهترین فیلم کوتاه اهدا خواهد شد.
به گفته او، اسامی نامزدهای بخش‌های مختلف چند روز پیش از برگزاری مراسم اعلام می‌شود.»

کیانوش عیاری

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سینماسینما از برگزاری نخستین دوره این جایزه در دهه دوم شهریور‌ماه سال ۹۷ خبر داد و گفت: «بنا داشتیم این مراسم در سطح گسترده‌تر و در یکی از سالن‌های بزرگ تهران برگزار شود اما به دلیل شرایط اقتصادی روز کشور تصمیم‌گرفتیم نخستین دوره را به شکل محدود برگزار کنیم. مهمانان ما جمعی از اهالی‌ رسانه و سینماگران خواهند بود و این مراسم در دهه‌ی دوم شهریور‌ماه برگزار می‌شود که جزئیات آن را به زودی اعلام خواهیم کرد.»

کثیریان درباره تأمین بودجه‌ جایزه سینماسینما عنوان کرد: «بودجه این جایزه کاملا از طریق بخش خصوصی تامین خواهد شد و به شکل مستقل و بدون هیچگونه وابستگی برنامه‌ریزی شده است. طی ماه‌های گذشته چند اسپانسر پس از مذاکرات متعدد، مسئولیت تأمین جوایز و هزینه برگزاری مراسم را به‌عهده گرفته‌اند که اسامی آنان نیز اعلام می‌شود.»

او در پایان گفت: «آکادمی خصوصی «سینماسینما» با هدف کمک به رونق سینما و تشویق سینما‌گران برای تولید آثار باکیفیت تر‌ طراحی شده و در کنار سایر جشن‌ها و جوایز سینمایی این جایزه نیز هرساله برگزار می‌شود و استمرار خواهد داشت.»

57243

نظر شما