شناسهٔ خبر: 2726826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ممنوعیت انتخاب ملکه زیبایی در آرژانتین

یکی از شهرهای کشور آرژانتین برگزاری مسابقه ملکه زیبایی را برای اولین بار ممنوع کرد و اعتبار این مسابقه را زیر سوال برد.

صاحب‌خبر -

 مجله مهر- عطیه همتی: شورای شهر «چیویکلوی»، در منطقه «بوینس آیرس» با اعلام خبر ممنوعیت برگزاری این مسابقات گفت: این رقابت ‌ها علیه زنان و تشویق به خشونت جنسی است. این مسابقات با تاکید بر وسواس زیبایی بیماری های جسمی زیادی را برای شرکت کنندگان به همراه دارد. چون آنها سعی می کنند برای زیبا نشان دادن اندام خود اشتهایشان را بسیار کم کنند و خیلی کم غذا بخورند.

در آمریکای لاتین برگزاری مراسم های این چنینی صرفا به تلویزیون و برنامه‌های تلویزیونی خدمت می‌کند به طوری که آنها می‌توانند از طریق پخش این مسابقات سود زیادی بدست بیاورند.

به گفته شورای این شهر حالا قرار است از این به بعد در شهر «چیویکلوی» تنها فستیوالی از دستاوردهای جوانان شهر برگزار شود. خبرنگاران آرژانتینی می گویند پیش از این مناظره ای درباره اعتبار این مسابقات زیبایی برگزار شده بود.

مسئولان شورای شهر می گویند که در آینده مسابقات و کارناوال‌هایی با ماسک ها و جوایز متعدد برای کارهای داوطلبانه جایگزین این مسابقه خواهد شد.

به گزارش روزنامه «کلارین»، «ماریو آنتوان» از دیده بان ضد تبعیض آرژانتین، موسسه ملی علیه تبعیض و بیگانه ستیزی قرار است برای لغو مسابقات زیبایی در مدارس و جلوگیری از ورود زیان های آن در مدارس اقدام کنند. آنتوان می‌گوید که به سازمان وی موارد زیادی از خشونت علیه شرکت کنندگان جوان و زیبای این مسابقه گزارش شده است.

گفتنی است این مسابقات که به تدریج بر مخالفین آن افزوده می شود، اولین بار در سال ۱۸۹۶ مسابقه انتخاب دختر شایسته توسط یک نشریه فرانسوی برگزار شد. در سال ۱۸۹۶ مجله ایلوستراسیون فرانسه که برای نخستین بار مسابقه زیباترین ملکه دنیا را برگزار می کرد، یک دختر ایرانی  را به عنوان نخست ملکه زیبایی جهان انتخاب کرد!

نظر شما