شناسهٔ خبر: 27267596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم بی‌گناه یمن قربانی طمع آمریکا و دلارهای سعودی

فعال ضدجنگ آمریکایی دلیل سکوت رسانه‌ها و دولت این کشور در قبال جنایتهای عربستان در یمن را سودآوری شرکتهای تولید سلاح می‎داند.

صاحب‌خبر -

چرا رسانه‌های آمریکا در برابر کشتار کودکان یمن سکوت کرده‌اند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مدیا بنجامین»، سیاستمدار و فعال ضدجنگ آمریکایی، می‌گوید مردم بی‌گناه یمن به خاطر سودآوری شرکتها و پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا کشته می‌شوند.

«مدیا بنجامین» با اشاره به جنایت هولناک روز پنج‌شنبه ائتلاف سعودی در یمن گفت: پیمانکاران و شرکتهای وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر پول هنگفتی از فروش سلاح به عربستان سعودی کسب می‌کنند، سلاحهایی که هم‌‎اکنون در حمله‌های مرگبار این کشور علیه مردم یمن استفاده می‌شود.

وزارت بهداشت یمن روز پنج‌نشبه اعلام کرد در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در بازاری در منطقه ضحیان استان صعده ۵۷ نفر شهید و ۷۷ نفر زخمی شدند، شمار زیادی از شهدا دانش‌آموز بودند. به گفته فؤاد ناجی، معاون وزیر اوقاف یمن در حمله هوایی ائتلاف سعودی، اتوبوسِ ۷۷ دانش آموز که در پایان اردوی تابستانی خود در حال بازگشت از مسجد جامع صعده بودند، هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله دردناک ائتلاف متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یک مدرسه قرآنی در یمن+ تصاویر دلخراش

وزیر بهداشت یمن گفت با این حملۀ ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده، شمار شهدای کودک یمنی از سه هزار نفر فراتر رفت.

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن اما حمله روز پنجشنبه به این اتوبوس را «اقدام نظامی مشروع» خواند! او مدعی شد: حمله امروز (پنجشنبه) کسانی را هدف قرار داده است که دیشب با موشک  جیزان را هدف قرار دادند.

آمریکا نیز در موضع‌گیری تکراری و قابل‌پیش‌بینی بار دیگر در قبال جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن سکوت کرد و تنها نگرانی‌ ساختگی‌اش را اعلام کرد و از عامل جنایت خواست تا درباره آن تحقیق کند! هیثر نئورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  اعلام کرد: «ما در مورد حملاتی که به صعده یمن صورت گرفت ابراز نگرانی می کنیم». وی همچنین از دولت عربستان سعودی خواست درباره حمله به اتوبوس حامل کودکان در یمن تحقیق کند.

این فعال ضدجنگ آمریکایی دلیل اصلی سکوت کرکننده رسانه‌های آمریکا درباره اوضاع یمن و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌تفاوتی دولت آمریکا در قبال جنایتهای ائتلاف عربستان در یمن را تمایل واشنگتن برای فروش سلاح‌های خود به ریاض می‌داند.

او در ادامه افزود: «من مادر و مادربزرگ هستم و وقتی که  پیکرهای دانش‌موزان خردسال با کیفهای مدرسه‌‌ را می‌بینم و می‌دانم آنها تنها به خاطر سود فروش سلاح کشته می‌شوند عمیقا ناراحت و غمگین می‌شوم. این وضعیت باید تغییر کند».

مدیا بنجامین در  پایان تأکید کرد: اگر همه در برابر عربستان بایستند، چنین وضعیت دردناکی پایان می‌یابد؛ اما به نظر می‌رسد قدرت دلارهای سعودی مانع اصلی در این راه است و عربستان با دلارهای خود کشورهای دیگر را به سکوت می‌کشاند.

انتهای پیام/

نظر شما