شناسهٔ خبر: 27258680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یمن| واکنش‌ها به کشتار دانش‌آموزان در صعده/ امار قربانیان جنایت هولناک سعودی‌ها به ۴۷ شهید افزایش یافت

R36355/P36355/S8,90,1115/CT10

احزاب‌ و شخصیت‌های سیاسی یمن جنایت هولناک متجاوزان سعودی و اماراتی در استان صعده را که در نتیجه آن ده‌ها دانش آموز شهید و زخمی شدند، محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله با محکوم کردن جنایت هولناک امروز متجاوزان سعودی و اماراتی در ضحیان صعده که در نتیجه آن ده‌ها دانش‌آموز بیگناه شهید و زخمی شدند، اعلام کرد اوج سقوط اخلاق و رذالت این است که ائتلاف  متجاوزان، جنایت امروز خود را با این عبارت که پرتاب کنندگان موشک را هدف قرار دادند، توجیه کند.

وی افزود اقدام سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی در توجیه این جنایت، بی‌اعتنایی آشکار به جان غیرنظامیان و بی‌ارزش دانستن آن است.

همچنین احزاب لقاء مشترک در بیانیه‌ای با محکوم کردن این جنایت از شرافتمندان جهان خواستند این جنایت را محکوم کنند.

این احزاب تصریح کردند ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان و کشتن اسیران از سوی متجاوزان به سبب سکوت و ناتوانی و همدستی جامعه بین المللی است.

از سوی دیگر بیمارستان الجمهوری صعده خواستار کمک سازمان‌های بین‌المللی و بهداشتی و همچنین اهدای خون از سوی شهروندان یمنی برای مجروحان جنایت جدید سعودی‌ها شد.

به گفته منابع یمنی، آمار قربانیان جنایت هولناک ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی در بمباران اتوبوس حامل دانش آموزان در صعده به 47 شهید و 77 زخمی افزایش یافت.

کمیته ملی امور اسیران هم اقدام مزدوران عربستان در کشتن سه اسیر به ضرب گلوله در ساحل غربی را محکوم کرد.

در عمران هم جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی منطقه العمشیه را بمباران کردند.

از الحدیده هم خبر می‌رسد در تجاوز جنگنده‌های سعودی یک غیرنظامی شهید و سه نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

از سوی دیگر دولت نجات ملی یمن در دومین سالروز بستن شدن فرودگاه صنعاء به سبب محاصره یمن و تجاوزات سعودی‌ها از آزادگان جهان خواست برای بازگشایی این فرودگاه بین المللی و جلوگیری از فاجعه دست به تحرک بزنند.
انتهای پیام/

نظر شما