شناسهٔ خبر: 2725387 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با میزان:

بورس حقیقی دماسنج اقتصاد است

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر بورس و بازار سرمایه منطبق با استانداردهای جهان باشد، همچون دماسنج اقتصاد عمل خواهد کرد و واقعیت اقتصاد را نشان می دهد.

محمدعلی احمدزاده اصل در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در مورد رفتن صالح آبادی از بورس، افزود: اینکه فردی از بورس برود یا نه، دردی از مشکلات اساسی بورس دوا نخواهد کرد، به طور کلی باید گفت که بورس ما احتیاج به اصلاحات جدی در کارکردها و بدنه دارد.

وی با بیان اینکه بورس نسبت به 10 سال گذشته تغییر کرده است، اضافه کرد: اما وضعیت بورس می‌توانست بهتر از شرایط کنونی باشد، البته برنامه ریزی و تصمیمات نیازمند پرورش و بلوغ کامل است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار کار در مرحله آغاز به کار است و اینکه بخواهیم بورس با استانداردهای روز دنیا منطبق شود، نیازمند زمان زیادی است.

احمدزاده اصل تصریح کرد: اگر چنین امری محقق شود و بورس ایران منطبق با استانداردهای جهانی باشد، بازار سرمایه نقش موثری در اقتصاد خواهد داشت به طوری که نقش دماسنج اقتصاد کشور را خواهد داشت.

وی گفت: پیشرفت و ارتقای بازار سرمایه نیازمند یک نگرش نوین است، چنین انتظاراتی و مطالباتی به جا است و باید پاسخ داده شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر بورس به هر سمتی سوق پیدا کند، بازار سرمایه نیز به همان سمت سوق پیدا می‌کند، اما به طور کلی اگر به دنبال تحول هستیم باید در حوزه بازار سرمایه و اقتصاد برنامه داشته باشیم.

احمدزاده اصل تصریح کرد: اگر خواهان این هستیم که مردم پول‌هایشان را در بورس سرمایه‌گذاری کنند، باید فرآیندی فراهم شود که مردم اطمینان و اعتماد داشته باشند.

نظر شما