شناسهٔ خبر: 27253322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

با هدست مایکروسافت لایف‌ چت LX-6000 و قابلیت‌های آن آشنا شوید

محمد حسین جعفری سرابی / زومیت

صاحب‌خبر -

شاید بسیاری از کاربران مایکروسافت را با تولید سخت‌افزار‌های رده‌بالا اعم از محصولات سرفیس بشناسند، اما این شرکت سال‌ها است که به تولید لوازم جانبی باکیفیت برای کاربرد‌های مختلف می‌پردازد. موس، کیبورد، هدست و وب‌کم بخشی از کسب‌و‌کار تولید سخت‌افزار غول دنیای فناوری ردموند را تشکیل می‌دهند که سال‌ها به آن مشغول است. اگرچه مایکروسافت بیشتر به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار‌ شناخته می‌شوند، اما با توجه به تجربه‌ی بالای آن در تولید لوازم جانبی به همین دلیل محصولات تولیدی آن همواره جزئی از گزینه‌های کاربردی و سفارش‌شده‌ای است که کاربران برای رفع نیاز‌های خود می‌توانند خریداری کنند.

هدست‌های مخصوص مکالمات صوتی برای ارتباط بین کارمندان در کسب‌و‌کار‌های بزرگ یا واحد‌های ارتباط با مشتریان برای ارتباط دائم با کاربران، بخشی از لوازم جانبی تولیدی Microsoft را تشکیل می‌دهد که به‌تازگی وارد بازار کشور ما نیز شده است. هدست‌های مخصوص مکالمات صوتی عموما از میکروفن‌های توانمندی بهره می‌برند، وزن کمی داشته، با رابط USB به کامپیوتر متصل می‌شوند و به‌طور پیش‌فرض با برخی از نرم‌افزار‌های شاخص VOIP‌ نیز سازگاری دارند. بدین ترتیب این محصولات در طولانی مدت باعث خستگی کمتری می‌شوند و با میکروفن توانمند خود مکالمات را برای کاربران ساده‌تر می‌کنند.

Microsoft LifeChat LX-6000 - مایکروسافت لایف چت LX-6000

سری لایف‌چت هدست‌های مایکروسافت در انواع مختلفی از قابلیت تا‌شدن و تولید در انواع تک‌گوشی یا دوگوشی گرفته تا طراحی روی گوش یا دور‌گوش تولید و به بازار عرضه می‌شوند تا نیاز‌های کاربران مختلف را به‌خوبی تامین کنند. مایکروسافت لایف‌چت LX-6000 یکی از این هدست‌ها است که با قابلیت‌ها کاربردی، کیفیت ساخت بالا، وزن اندک و قیمت مناسب گزینه‌ی مناسبی برای مکالمات صوتی طولانی‌مدت خواهد بود.

مشخصات فنی Microsoft Lifechat LX-6000
حالت هدست روی گوش
خروجی صدا استریو
کلید‌های کنترلی برقراری و قطع تماس، قطع میکروفن، تغییر حجم صدا
قابلیت‌های افزوده حذف نویز محیط
درگاه اتصال USB Type A
ابعاد ۶۰‌×۱۷۵.۵×۱۵۶ میلی‌متر
وزن ۱۴۱.۸ گرم

طراحی

Microsoft Lifechat LX-6000 یکی از هدست‌های جدید مایکروسافت است که قابلیت‌های متعددی برای بهبود تجربه‌ی مکالمات صوتی به‌همراه دارد. این هدست همانند بسیاری از هم‌نوعان خود از طراحی روی‌گوش بهره می‌برد که در کنار کاهش قیمت باعث می‌شود در استفاده‌ی درازمدت خستگی بیشتری نصیب کاربران شود. در حالی که بسیاری از هدست‌های مخصوص مکالمات صوتی از طراحی یک گوش بهره می‌برند تا کارمندان محیط کاری بدون نیاز به برداشتن هدست امکان مکالمه با یکدیگر را نیز داشته باشند، لایفت‌چت LX-6000 با طراحی دوگوشی خود این امکان را سلب خواهد کرد؛ با این حال به‌لطف تعبیه‌ی دو گوشی کاربران قادر خواهند بود از این هدست برای مصارف دیگر اعم از لذت بردن از موسیقی و تماشای محتوای چند‌رسانه‌ای نیز بهره ببرند.

Microsoft LifeChat LX-6000 - مایکروسافت لایف چت LX-6000

قابلیت تنظیم ارتفاع هدست برای استفاده‌ی راحت‌تر کاربران در دسترس است. ابر روی گوشی‌ها نیز برای افزایش ارگونومی و راحتی کاربران، کیفیت و نرمی مناسبی دارد تا در استفاده‌های درازمدت منجر به آزار لاله‌ی گوش نشود. ابر تعبیه‌شده در بخش بالایی هدست نیز وظیفه‌ی ارتقاء راحتی، هنگام قرارگیری هدست روی سر و در استفاده‌های درازمدت را دارد. مایکروسافت با تعبیه‌ی ال‌ای‌‌دی کوچکی در قسمت پشتی میکروفن که هنگام انجام مکالمه روشن می‌شود، امکان اطلاع از گفتگوی صوتی برای اطرافیان را ممکن کرده است که در محیط‌های کاری، بسیار کاربردی خواهد بود.

میکروفن هدست LX-6000 در هر دو جهت قابلیت چرخش (بازه‌ی چرخش ۲۷۰ درجه) را دارد تا امکان قراردادن دستگاه در هر دو حالت و استفاده از میکروفن در بخش سمت چپ یا راست صورت وجود داشته باشد. مایکروسافت برای بهبود کیفیت مکالمات، این هدست را به فناوری حذف نویز مجهز کرده است تا در صورت استفاده در محیط‌های پرهمهمه (که عموما مراکز پشتیبانی چنین فضایی دارند)، صدای محیط منتقل نشود. همانند عموم هدست‌های مخصوص VOIP، مایکروسافت LX-6000 نیز از کلید‌های کنترلی بهره می‌برد که قابلیت برقراری یا قطع تماس‌های صوتی، قطع میکروفن و افزایش و کاهش حجم صدای ورودی را ارائه می‌دهد.

قابلیت‌ها و عملکرد

برای استفاده از هدست LX-6000 تنها کافی است آن را به کامپیوتر متصل کنید تا بدون نیاز به نصب هرگونه درایور بلافاصله هدست آماده‌ی استفاده شود. مایکروسافت هدست‌های خود را برای نرم‌افزاری اختصاصی این شرکت اعم از اسکایپ، Skype for Business (مایکروسافت لینک اسبق) و مایکروسافت تیمز (Teams) بهینه کرده است. پس در صورتی که از این سرویس‌ها برای انجام مکالمات خود بهره می‌برید، هدست‌های مایکروسافت از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است که تنها با اتصال دستگاه به کامپیوتر قادر به بهره بردن از تمام قابلیت‌ها سرویس‌های مکالمات صوتی خواهید بود. البته نکته‌ی عجیب در این رابطه عدم هماهنگی کامل هدست با نسخه‌ی یونیورسال نرم‌افزار اسکایپ بود که کلید برقراری و قطع تماس در این نسخه از اسکایپ کاربردی نداشت. این در حالی است که این مشکل در نسخه‌ی تجاری اسکایپ وجود نداشت.

Microsoft LifeChat LX-6000 - مایکروسافت لایف چت LX-6000

وزن کم و طراحی سبک‌وزن LX-6000 منجر به راحتی بالای آن در استفاده‌های طولانی‌مدت شده است. با این حال توقع نداشته باشید که پس از ساعت‌ها استفاده، کوچک‌ترین خستگی متوجه لاله‌های گوش نشود. خاصیت هدفون و هدست‌های روی گوش، قیمت کمتر و البته راحتی کمتر در استفاده‌های طولانی‌مدت است که این موضوع شامل هدست مایکروسافت نیز می‌شود.

با این‌ حال که کاربرد اصلی لایف‌چت LX-6000، انجام مکالمات صوتی است، اما به‌لطف استفاده از درایور‌های توانمند برای پخش شفاف و بلند صدا در مکالمات، این هدست توانایی مناسبی در پخش موسیقی نیز دارد. با این حال که فرکانس‌های بالا به‌خوبی پخش نمی‌شوند و امکان لذت بردن از جزئیات موسیقی وجود ندارد، اما حجم خوب صدا و فرکانس‌های بم قوی، هدست را برای لذت بردن از برخی از ژانر‌های موسیقی اعم از هیپ‌هاپ به گزینه‌ی مناسبی تبدیل می‌کند. کیفیت صدای ارسالی میکروفن هدست مایکروسافت نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. قابلیت حذف نویز تاثیر کاملا محسوسی در کاهش صدای محیط و ارائه‌ی مکالمه‌ی مناسب‌تری دارد. عملکرد برتر میکروفن این هدست حتی در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار مجهز به سیستم‌های فعال حذف نویز محیط نیز کاملا مشهود است.

جمع‌بندی

هدست لایف‌چت LX-6000 مایکروسافت به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در مراکز تجاری و خدمات پس از فروش جهت انجام مکالمات صوتی است. کیفیت ساخت خوب، عملکرد مناسب هدفون و میکروفن، کلید‌های کنترلی کاربردی و قیمت مقرون‌به‌صرفه، مواردی است که محصول مایکروسافت را به گزینه‌ی بسیار خوبی در این بخش تبدیل می‌کند.

Microsoft LifeChat LX-6000 - مایکروسافت لایف چت LX-6000

نقاط قوت

  • کیفیت و حجم صدای خوب
  • میکروفن با عملکرد خوب حذف نویز محیط
  • وزن سبک با ابری‌های نرم
  • کیفیت ساخت خوب
  • کلید‌های کنترلی کاربردی
  • قابلیت اتصال با USB‌ بدون نیاز به نصب درایور

نقاط ضعف

  • آزار لاله‌ی گوش در استفاده‌های طولانی
  • عدم فعال بودن کلید برقراری تماس در اسکایپ

شما می‌توانید هدست لایف‌چت LX-6000 مایکروسافت را از فروشگاه دیجی‌کالا با گارانتی پانا تهیه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما