شناسهٔ خبر: 27242561 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام مدیر عامل سازمان انتقال خون به مناسبت روز خبرنگار

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: گسترش فرهنگ اهدای خون را مدیون رسانه‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران؛ دکتر علی اکبر پورفتح اله با قدردانی از تلاش بی وقفه خبرنگاران عرصه سلامت گفت: کشور ما فرهنگ یکپارچه و متعالی اهدای خون را مدیون فرهنگ سازی پیوسته رسانه‌ها است و سازمان انتقال خون فرهنگ اهدای داوطلبانه خون را مرهون اطلاع رسانی شفاف است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: اگر فرهنگ در بستری روشنگر و شفاف از رسانه رشد و توسعه نیابد، یک کشور هیچ وقت به بالندگی نمی‌رسد.

پور فتح اله با اشاره به این موضوع که امروزه دنیا را می‌توان در یک گوشی موبایل خلاصه کرد و از این قاب کوچک به همه اطلاعات دسترسی پیدا کرد، گفت: گرچه ارتباطات، گسترده و تعاملی شده است، اما مباحث مهمی، چون اخلاق رسانه ای، مسؤولیت ملی و دروازه بانی خبر هنوز چیزی است که در تخصص خبرنگاران کار آزموده است و تا رسیدن به مسؤولیت همگانی برای انتشار اخبار در یک جامعه تعاملی هنوز گام‌های بلندی باید برداریم که مهمترین آن‌ها گسترش سواد رسانه‌ای است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ضمن با اهمیت خواندن شبکه‌های اجتماعی در اطلاع رسانی افزود: در شفافیت و صحت اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز امروزه خبرنگاران رسانه‌های رسمی نقش مهمی ایفا می‌کنند و با انتشار به موقع اخبار صحیح در شبکه‌های مربوط به رسانه خود، اصالت منبع را در فضای رسانه‌های جدید نیز تثبیت می‌کنند.

نظر شما