شناسهٔ خبر: 27242075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بالاترین افتخار برای یک خبرنگار این است که شغلی را دنبال می کند که شغل انبیا (ع) است

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس همزمان با ۱۷ مرداد؛ روز خبرگار با اشاره به اهمیت کار خبری گفت: بالاترین افتخار برای یک خبرنگار این است که شغلی را دنبال می کند که شغل انبیا (ع) و به ویژه پیامبر اکرم (ص) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس امروز (17 مرداد) در نشست بزرگداشت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت خبرنگاران در انعکاس دقیق و به موقع رویداد ها، گفت: اولین کسی که در حوزه انتشار خبر و نشر اخبار به ویژه خبر های دینی می توان نام برد، نبی مکرم اسلام (ص) هستند و به تعبیری بزرگترین خبرنگار عالم ایشان هستند.

 

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان فارس در ادامه تاکید کرد: در اوصاف پیامبر اسلام (ص) و حسب تکالیفی که از سوی پروردگار عالم به ایشان سپرده شده است، «بشیر» و «نذیر» آمده است و از سوی خداوند مکلف شده اند تا خبر «نبا عظیم» که همان قیامت است را منتشر کنند.

 

وی افزود: بالاترین افتخار برای یک خبرنگار این است که شغلی را دنبال می کند که شغل انبیاء و به ویژه پیامبر اکرم (ص) است و می توان گفت که حضرت محمد (ص) به عنوان الگویی ارزشمند برای خبرنگاران هستند.

 

حجت الاسلام امیدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، خاطرنشان کرد: شهید صارمی با رشادت خود ماندگار شد  و وقتی یک رویداد مزین به نام شهید می شود، ثمره و نتیجه آن تا مدت های طولانی باقی خواهد ماند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار برای خدا بدون ثمر نخواهد بود، گفت: پاداش هایی که خداوند پس از پایان خدمت اعطا می کند، بسیار مهم است و از پاداش های مادی دنیا بالاتر و با ارزش تر است و چه خوب است که آخر خدمت افرادی مثل شهید صارمی شهادت باشد.

 

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس تاکید کرد: شهید صارمی با اهدای خون خود سنت حسنه ای را احیا کرد و یه یمن صادقانه کار کردن این شهید بزرگوار ، روز خبرنگار نهادینه شد.

 

خاطرنشان می شود؛ در این نشست از فعالیت های محسن تورع، خبرنگار و عکاس خبرگزاری شبستان در استان فارس تجلیل به عمل آمد که با بیان خاطرات وی از دوران خبرنگاری همراه بود.

نظر شما