شناسهٔ خبر: 2723364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اوقاف گچساران خبر داد

تجلیل از اصحاب رسانه، کارگزاران و خادمین کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به ویژه‌برنامه‎های هفته وقف از برپایی مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، کارگزاران و خادمین کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرزین بهمنی‎آزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با اشاره به هفته وقف، اظهار کرد: تقویت فرهنگ وقف در جهت رفع مشکلات اجتماعی و تبیین این موضوع علاوه بر سازمان اوقاف، از جمله وظایف همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

وی با اشاره به جایگاه وقف در دین مبین اسلام، گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه علاوه بر گسترش فرهنگ دینی در بین مردم نیز در راستای حل مشکلات اجتماعی نیز تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با تاکید بر تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه در راستای گسترش این سنت نبوی، بیان کرد: ترویج سنت وقف در سطح شهرستان و استان بسیار ضعیف بوده و در این راستا مسئولان و مردم باید با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف جایگاه عظیم وقف را تبیین کنند.

*تشریح ویژه برنامه‌های هفته وقف در گچساران

بهمنی‌آزاد با اشاره به نقش موثر روحانیت در احیای این سنت حسنه، خواستار همکاری و تبلیغ در راستای ترویج احیای وقف در جامعه توسط جامعه روحانیت، مسئولان و به ویژه اصحاب رسانه شد.

این مسئول با اشاره به شعار هفته وقف مبنی بر «همه واقف باشیم»، عنوان کرد: روز اول این هفته با شعار وقف عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری، روز دوم وقف سنت نبوی سیره ائمه اطهار (ع)،‌ وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف تجلی مودت اهل بیت با تکریم امام‌زادگان، وقف جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات، وقف بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی و وقف نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی به ترتیب شعار روزهای این هفته است.

*تجلیل از اصحاب رسانه، کارگزاران و خادمین کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س)

وی با بیان اینکه در این هفته برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اذعان کرد: برپایی مراسم تجلیل از خادمان، کارگزاران و اصحاب رسانه فعال شهرستان در برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) و ترویج فرهنگ وقف از جمله برنامه‌های این هفته در گچساران است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در سطح شهرستان‌، نشست‌های تخصصی و نشست خبری، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری همایش‌هفته وقف و ... از دیگر برنامه‌‌های هفته وقف در این شهرستان است.

انتهای پیام/82022/ط20/ض1002

برچسب‌ها:

نظر شما