شناسهٔ خبر: 27174788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گسترش نفوذ فرهنگی ترکیه در شمال سوریه

«رمضان تاش آلتین» رئیس دانشگاه حران ترکیه (HRÜ) در اظهاراتی از تأسیس دانشکده و آموزش‌های علمی به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی در شهر‌های تحت کنترل ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«رمضان تاش آلتین» رئیس دانشگاه حران ترکیه (HRÜ) در اظهاراتی از تأسیس دانشکده در شهر‌های تحت کنترل ارتش ترکیه در شمال سوریه خبر داد.

تاشتگین اعلام کرد: ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه با پیروزی در عملیات سپر فرات و عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه توانسته است امنیت لازم در شهر‌های الباب، جرابلس، عفرین و الراعی برقرار کند. به همین خاطر برای بهره‌مندی جوانان سوری از آموزش عالی اقدام به تأسیس دانشکده در این مناطق کرده‌ایم و از ماه سپتامبر سال جاری خدمات آموزشی در این دانشکده‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت ترکیه همواره در کنار مردم سوریه قرار دارد، خاطرنشان کرد: مردم شمال سوریه پس از سال‌ها خواهند توانست در یک محیط امن از خدمات آموزش عالی بهره‌مند شوند. در این دانشکده‌ها آموزش‌های علمی به زبان‌های عربی، ترکی و انگلیسی ارائه خواهد داد.

رئیس دانشگاه حران ترکیه در ادامه اظهارات خود گفت: رشته‌ها و دانشکده‌هایی که در شمال سوریه تأسیس خواهد شد با توجه به نیاز و احتیاج‌های منطقه‌ای خواهد بود. در اولین مرحله ۶ رشته تأسیس خواهیم کرد. مهندسی برق، مهندسی عمران، ماشین‌آلات، کشاورزی، ادبیات و علوم پایه (ریاضی، فیزیک و شیمی) از ماه سپتامبر آغاز به کار خواهند کرد. در هر رشته نزدیک به ۳۰ دانشجو پذیرفته خواهد شد. ساختمان دانشکده‌ها آماده شده است و آموزش در این دانشکده‌ها را به سرعت آغاز خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما