شناسهٔ خبر: 27156620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توصیه پلیس فرودگاه فارس به حجاج

رئیس پلیس فرودگاه استان فارس با تاکید بر اینکه تکریم حجاج برای پلیس فرودگاه حائز اهمیت است، گفت: قوانین کشور عربستان در بحث مواد مخدر خیلی خاص و سختگیرانه می باشد که کشف مواد مخدر از حجاج، مجازات های سنگین، حبس ابد و حتی در موارد حاد اعدام برای مجرم در نظر می گیرند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سرهنگ "اکبرخسروی" اظهارداشت: به منظور صیانت از زائران ایرانی که سمبل اخلاق نیکو در دنیا هستند، پلیس فرودگاه استان فارس با استفاده از دستگاه ایکس ری، دستگاه کاوشگر بدن، دستگاه مواد یاب و بهره گیری از پرسنل مجرب، از خروج مواد مخدر به کشور عربستان به شدت و با دقت با بازرسی مودبانه جلوگیری به عمل می آورد.
وی افزود: برابر تصمیمات اتخاذشده با سازمان حج و زیارت، کشف مواد مخدر به هر میزان، قرص ترامادول و متادون در گیت بازرسی پلیس باعث محرومیت فرد از سفر معنوی حج و توقیف گذرنامه وی می شود و ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می شود.
رئیس پلیس فرودگاه استان فارس با بیان اینکه از 15 الی 22 مردادماه سال جاری 4 هزار و 200 نفر زائر از استان های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و یزد از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می شوند اظهار کرد: پذیرش بار زائرین حج 48 ساعت قبل از شروع اولین پرواز صورت می گیرد.
سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار تک بار زائران به نام آنان نصب می گردد و هیچ بسته ای بدون نام کشور عرستان پذیرش نمی کند، تاکید کرد: ضرورت ندارد زائران داروهای اضافی و یا خوراکی زیاد همراه داشته باشند و دارو هایی از جمله اکسپکتورانت، استامینوفن، متیل فسفات، هیدومفین، دیازپام، لرازپام، متادون، ترامادول و... جزء داروهای صنعتی است که تحت کنترل کشور عربستان است که به همراه داشتن آن جرم محسوب می شود.
این مقام انتطامی تصریح کرد: لیست دارو های غیر مجاز تحویل مدیر کاروان ها شده است و زائران می توانند آن لیست را تهیه و از آوردن این نوع داروها علی الخصوص "شیرین بیان" که شباهت ظاهری آن برای کشور عربستان ناشناخته است خودداری کنند و زائران می توانند داروهای مورد نیاز خود را از مراکز درمان در شهرهای مدینه و مکه که از قبل پیش بینی شده است تهیه کنند.
سرهنگ خسروی با بیان اینکه زائران در صورت داشتن بیماری خاص بایستی نسخه پزشک به همراه داشته باشند، خاطر نشان کرد: حمل مواد اسیدی، ترشیجات، انواع مایعات، انواع اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه آتش زا، اشیاء برنده، اسباب بازی به شکل سلاح سرد و گرم به داخل هواپیما ممنوع است.
رئیس پلیس فرودگاه استان فارس در پایان از زائران خواست در حفظ و نگهداری مدارک هویتی خود نهایت دقت را داشته باشند و از سپردن وسایل خود به افراد ناشناس پرهیز کنند.

نظر شما