شناسهٔ خبر: 27144277 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

دلار؛ تراکتور را کهکشانی کرد

صاحب‌خبر -

تراکتورسازی تبریز معادلات لیگ برتر را به‌هم زد. با جذب ناگهانی کاپیتان‌های تیم‎ملی، حالا همه منتظر هستند تا شخصیت تازه این تیم در لیگ را ببینند. تراکتور در سال‌های گذشته با امتیاز جذب ستاره‌های سرباز تلاش زیادی کرد تا بتواند به‌قهرمانی لیگ ایران برسد اما هرگز این اتفاق رخ نداد. سرخپوشان تبریز در لیگ چهاردهم تا نزدیکی قهرمانی پیش رفتند اما درنهایت در گام آخر قهرمانی را به سپاهان هدیه دادند.  تراکتور پیش از شروع لیگ هجدهم با تغییرات مدیریتی متحول شد و سپاه تصمیم گرفت تیم را واگذار کند و درنهایت باشگاه به محمدرضا زنوزی فروخته شد. مالک متمول گسترش فولاد با حضور در تراکتور خیلی زود دست به‎کار شد. ابتدا یک مربی نام‌آشنا را استخدام و با جذب چند بازیکن لیگ برتری تیم اول شهر تبریز را تقویت کرد. در ادامه پروژه تراکتور جدید با جذب دو مهاجم انگلیسی و ایرلندی و یک هافبک ژاپنی هم جذب شد تا دست توشاک برای لیگ حسابی پر باشد. 
   بمب نیمه شب در تبریز
مالک جدید تراکتورسازی اما بمب نقل و انتقالات خود را چهارشنبه شب منفجر کرد. در یک غافلگیری بزرگ کاپیتان‌های تیم‌ملی با پیراهن تراکتور عکس یادگاری انداختند و لیگ برتر را شگفت‌زده کردند. اشکان دژاگه و مسعود شجاعی با امضای قراردادی سه‌ساله به سرخ‌های تبریز ملحق شدند درحالی که در سال‌های گذشته بارها و بارها پیشنهادهای بازی در ایران و حتی سرخابی‌های پایتخت را رد کرده بودند اما به‌نظر می رسد پیشنهاد دلاری زنوزی به‌قدری اغوا‌کننده بوده که آنها را راضی به‌حضور در لیگ ایران کرده است. دژاگه و شجاعی شب گذشته راهی تهران شدند تا امروز برای انجام تست‌های پزشکی راهی مرکز ایفمارک شوند و بعد از آن برای حضور در تمرینات تراکتورسازی به‌تبریز سفر می‌کنند تا از یکشنبه در تمرینات حاضر باشند.
   تلاش برای بازی کردن برابر استقلال
مسئولان تراکتور بعد از جذب دژاگه و شجاعیان حالا در تلاش هستند تا این دو بازیکن را به بازی هفته سوم لیگ برتر برابر استقلال برسانند.  شجاعی و دژاگه که در ترکیه حضور داشتند شب گذشته راهی ایران شدند  و به‌همین دلیل در بازی مقابل نساجی شرایط حضورشان فراهم نبود اما مسئولان تراکتور به‌دنبال انجام کارهای لازم و اقدام برای گرفتن ITC هستند تا بتوانند از این بازیکنان در بازی هفته سوم مقابل استقلال استفاده کنند.
   اولین بازیکنان 10 میلیاردی تاریخ ایران
کاپیتان‌های تیم‌ملی فوتبال ایران در شرایطی با تراکتور 3ساله امضا کرده‌اند که گفته می‌شود قرارداد دژاگه و شجاعی 850هزار دلار است. با توجه به قیمت فعلی دلار(حدود11هزار تومان)، این دو بازیکن به گران‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر تبدیل شده‎اند و رقم قرارداد آنها نزدیک به 10 میلیارد می‌شود. پیش از این گران‌ترین بازیکن ایرانی در لیگ برتر 3میلیارد دریافتی داشته  و حالا دو کاپیتان تیم‌ملی به گران‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ‌برتر تبدیل شده‌اند. البته هنوز مشخص نیست این مبلغ برای یک فصل توافق شده یا برای سه فصل. اگر مبلغ قرارداد برای 3 فصل باشد رقم توافق شده برای هر سال نزدیک به سه میلیارد می‌شود که منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد.
   علاقه به کاپیتان‌ها
تراکتور پیش از اینها کاپیتان‌های تیم‌ملی را در سال‌های پایانی فوتبال جذب کرده بود. علی کریمی، کاپیتان اسبق تیم‌ملی با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کرد. آندرانیک تیموریان هم دو سال در تراکتور بود و با این تیم تا نزدیک قهرمانی در لیگ برتر رفت اما موفق نشد. حالا دو کاپیتان تیم‌ملی در جام‌‎جهانی روسیه هم ظاهرا تصمیم گرفته‌اند سال‌های آخر فوتبال‌شان را در تبریز سپری کنند. هر دو بازیکن از مسیر متفاوت از استقلال و پرسپولیس به تیم‌ملی رسیده‌اند و حالا هم از مسیر دیگری به لیگ ایران آمده‌اند. آیا تجربه آنها مثل نکونام و آندو تلخ خواهد بود یا با خاطره‌ای دلچسب از فوتبال کنار می‌روند. 
   رامین رضاییان هم نزدیک تبریز است
مسئولان باشگاه تراکتورسازی که بعد از جذب اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دو کاپیتان تیم‌ملی، فوتبال ایران را شگفت‌زده کرده‌اند، حالا به‌دنبال رامین رضاییان، مدافع راست تیم‌ملی هستند. آنها برای پر کردن جای خالی محمد ایرانپوریان، رضاییان را زیر نظر گرفتند و شنیده‌ها حاکی از این است که زنوزی شخصا با رضاییان تماس گرفته و پیشنهادش را ارائه کرده است. شنیده می‌شود زنوزی به رامین اعلام کرده که فقط رقم درخواستی‌اش را اعلام کند تا مالک تراکتور پرداخت کند.  البته رضاییان  ابتدا به زنوزی اعلام کرده که اولویتش حضور در اروپاست اما حالا شنیده می‌شود که رامین با مسئولان تراکتور به‌توافق رسیده و ظرف امروز و فردا قراردادش با تراکتور امضا می‌شود تا این تیم تبریزی به تیمی کهکشانی تبدیل شود. 

نظر شما