شناسهٔ خبر: 27143946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خدمتی که مسیح علینژاد به انقلاب می‌کند...

مساله بدحجابی در ایران برخلاف تصور ضدانقلاب، یک سبک زندگی است و نوعی عرفی گرائی مذهب. اساسن دختران این سرزمین عفیفه و نجیبه اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق،  محسن مهدیان فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در کانال تلگرام خود نوشت:

مدتهاست مسیح علینژاد پروژه اعتراض جنسی در کشور را از طریق شبکه های اجتماعی رقم زده است. از نیت خباثت آلود او می گذریم چون بی اهمیت است و البته تلاشش بی ثمر. اما این قبیل اقدامات چند اثر مهم داشته است که سرجمعش به نفع انقلاب است.

یکم. مساله بدحجابی در ایران برخلاف تصور ضدانقلاب، یک سبک زندگی است و نوعی عرفی گرائی مذهب. اساسن دختران این سرزمین عفیفه و نجیبه اند. ممکن است حجاب بخشی از جامعه ما به جهات شرعی نقص داشته باشند، اما این سطح از حجاب نه خدای نکرده از سر بی حیایی است و نه به طریق اولی سیاسی است. بخشی از لوازم زندگی مدرن عرفی گرائی است و دختران ما با حیا و عفت مانوسند، و حجاب شان را ولو شل حجابی، حجاب می دانند و عمل به شرع. اصلاح این برداشت از حجاب، البته نیاز به نقش آفرینی نهادهای فرهنگی دارد که متاسفانه در غفلت و یا تغافلند.

یادداشت دیگری از محسن مهدیان را بخوانید:

هیجان زدگی عاشقان مذاکره

درباره دیدار خاتمی با رهبرانقلاب

و اما مهمترین اصل در این روزها خالص سازی است. هیچ امری مهمتر از جداشدن اصل و از بدل نیست. خانم علینژاد کمک می کند دختران عفیفه ما خط شان از جریان فحشا جدا شود. دختران خیابان انقلاب ابزار سیاسی جنسی برای اعتراضات خشن اند که هیچ نسبتی با جامعه دختران ایران زمین ندارد. تلاش خانم علینژاد کمک می کند صف کم حجابی عرفی و حتا بدحجابی شرعی از بی حجابی سیاسی جدا شود؛ خدمتی بزرگی است. تا دیروز برخی به غلط تصور می کردند هرکس شل حجاب بود با دین و انقلاب مساله دارد، اما امروز مشخص شد این اقلیت بدنام چه سهمی را از جامعه متدین زنان و دختران ایران دارند.

دوم. چند روز پیش فیلمی در صفحه شخصی خانم علینژاد منتشر شد که یک دختر جوان مانتویی نسبت به برهنگی و کشف حجاب اعتراض می کند. فیلم به غایت دلگرم کننده است.
فیلم هایی که خانم علینژاد با هشتگ "دوربین ما سلاح ماست" منتشر می کند، چندین سال کم کاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر را جبران کرد. این فیلم ها که زنان و مردان متشرع و باغیرت را در حال نهی از منکر منتشر می کند، خون تازه ای در کالبد فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ماست. این دستاور را هم نباید دست کم گرفت. هربار فیلمی از این صحنه ها منتشر می شود خدا را شکر می کنم که جامعه ما چنین باغیرت است.

البته همینجا باید فرصت را غنیمت شمرد تا نسبت به سبک صحیح نهی از منکر ها توجه بیشتری داشته و متوجه باشیم که ضدانقلاب در کمین تصویرسازی نادرست از این فرهنگ متعالی است.

نظر شما