شناسهٔ خبر: 27125955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

وعده وزیر خارجه جدید انگلیس درباره نازنین زاغری

صاحب‌خبر -

«جرمی هانت»، وزیر خارجه جدید انگلیس اولین اظهارنظرش درباره ایران از زمان تصدی این سمت را با وعده دهی برای آزادی یک محکوم امنیتی آغاز کرد.

به گزارش فارس به نوشته «آی‌تی‌وی»، هانت وعده داده تمامی اقدامات ممکن را برای ضمانت آزادی ««نازنین زاغری»، شهروند ایرانی-انگلیسی که در ایران به جرائم امنیتی محکوم شده، انجام دهد.

نازنین زاعزی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد.

در حالی که رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند دستگیری زاغری در ایران هنگام سفر به کشور بابت دید و بازدید‌های خانوادگی صورت گرفته و ارتباطی به هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه قبلی انگلیس آبان‌ماه سال گذشته در اعترافی ناخواسته گفته بود که بازداشت او هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است.

«جانسون» آبان‌ماه سال گذشته در یک نشست استماع در کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس گفت: «وقتی بررسی می‌کنم ببینم نازنین زاغری راتکلیف در حال انجام چه کاری بوده می‌بینم که او، آنطور که من می‌دانم- فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاری بوده است.»

نظر شما