شناسهٔ خبر: 27078766 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آیت‌الله ناصری در جمع طلاب حوزه علمیه قم:

متاسفانه در کشور ما زمینه‌سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی‌شود

خبرگزاری میزان- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه در کشور ما زمینه سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی‌شود و ما باید قدرت تفکر و رشد عقلی فرزندانمان را به گونه‌ای بالا ببریم که وقتی با فضا‌های مجازی روبرو شدند، بتوانند انتخاب درست را انجام دهند و به سوی انحراف نروند.

صاحب‌خبر -
متاسفانه در کشور ما زمینه‌سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی‌شودبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در دومین دوره میثاق طلبگی طلاب حوزه علمیه قم در حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان تفرش، اظهارداشت: ابزار انتخاب برتر و احسن عقل است، افراد جامعه، باید بتوانند قدرت انتخاب بهتر و صحیح را داشته باشند، چون فردی می‌تواند انتخاب مناسب انجام دهد که شرایط تفکر و تعقل را به خوبی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از انسان‌های معاصری که توانست با توکل، تفکر و تعقل تاریخ ساز شود، امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه سیره امام خمینی (ره) الگوی بسیار خوبی در این زمینه است، ادامه داد: امام خمینی (ره) در نهادینه کردن انقلاب اسلامی در اذهان مردم مراحل مختلفی را پیش بردند که مرحله اول آن آماده کردن ذهن‌های مردم در ارتباط با انقلاب و ایجاد فرهنگ انقلابی در بین افراد جامعه بود.

امام جمعه یزد افزود: امام خمینی (ره) به صورت مرحله به مرحله در زمینه انقلاب حرکت کردند و در حلقه دوم حرکت خود اقدام به بیان حکومت اسلامی کردند، چرا که در این زمان زمینه سازی لازم انجام شده بود و مردم و علما آمادگی پذیرش آن را داشتند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از اصلی‌ترین مسائلی که امام خمینی (ره) در آماده سازی جامعه برای پذیرش موضوع انقلاب را عمل و رفتار امام(ره) دانست و گفت: امام خمینی (ره) در اعمال خود به گونه‌ای بود که به خوبی شانیت خود را به جامعه جهانی معرفی کرد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه از الزامات ورود هر فرد به یک رشته علمی شناخت و آگاهی از آن رشته است، بیان داشت: اگر فرد نسبت به اقدام و کاری که می‌خواهد انجام دهد شناخت کافی نداشته باشد شکست می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در همین ابتدای ورود طلاب سعی کنید برای طلاب اهداف، وظایف و راهی که آن‌ها باید برای یک طلبه شدن بپیمایند را تببین کنید چرا که علم طلبگی برخلاف علوم دیگر محدود به درس خواندن طلبه نیست و فرد باید مسائل دیگری را نسبت به آن شناخت پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه نتیجه برخی از علوم با معنویت سروکار ندارد در صورتیکه باید اینگونه باشد، اما اگر فرد هم با امور در امور غیر از طلبگی سرو کار نداشته باشد تاثیر چندانی در کارش نخواهد داشت و تنها خود ضرر می‌کند، اما در طلبگی این موضوع متفاوت است و فرد اگر نتواند اقدام به تهذیب نفس و خودسازی کند نه تنها خود بلکه یک گروهی از مردم را هم منحرف خواهد کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه از ابتدای خلقت تاکنون خداوند پیامبران و ائمه زیادی برای هدایت انسان فرستاده شده اند تصریح کرد: وظیفه طلبه‌ها در این زمینه سنگین است، چون طلبه‌ها به مکانی پا گذاشته اند که متعلق به امام زمان (عج) است و اهداف طلاب باید تلاش برای تبدیل شدن به سربازی برای حضرت صاحب الزمان (عج) و مبلغی برای تبلیغ امور دینی باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه درس خواندن صرف در حوزه علمیه کافی نیست خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که به حوزه می‌آید تا درس بخواند در وهله اول باید در کنار خوب درس خواندن اقدام به خودسازی خود کند ودر ادامه اقدام به هدایت و آگاهی مردم که از وظایف پیامبران و ائمه در طول تاریخ بوده و در جای جای قرآن نیز به آن اشاره شده مبادرت کند.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا جوانان، دختران و پسران ما که در دام تبلیغات سوء دشمن قرار گرفته اند را با خودسازی و تهذیب خود هدایت کنید که لازمه این کار ابتدا تغییر و تحول خود طلبه در راستای امور دینی است.

امام جمعه یزد خطاب به طلاب گفت: از این به بعد سعی کنید گوش، چشم، زبان ونگاه خود را کنترل کنید و خود را به مبدا نور حقیقی که خداوند است متصل کنید و این جمله را ملکه ذهن خود کنید که من سرباز امام زمان (عج) و خداوند هستیم و فرمانده واقعی من ولی عصر (ع) و خداوند باری تعالی است.

وی با تبریک به طلاب به خاطر انتخاب لباس طلبگی گفت: خداوند را به خاطر اینکه توانسته اید این لباس را به تن کنید شکر کنید و سعی کنید سربازی خوب برای امام زمان (عج) باشید.

آیت الله ناصری افزود: همانطور که خداوند باری تعالی می‌فرماید روزی هرکس را می‌رسانم، اما شرط آن تلاش است، اما در خصوص طلاب که طالب علم اند روزیشان را خود خدامند تامین می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه ما منکر این نیستیم که فضای مجازی می‌تواند فرصت خوبی برای خانواده‌ها باشد، ولی، چون استفاده درست و مناسب از آن صورت نمی‌پذیرد به یک بلا برای خانواده‌ها تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما زمینه سازی فرهنگی لازم برای ورود یک تکنولوژی انجام نمی‌شود و ما باید قدرت تفکر و رشد عقلی فرزندانمان را به گونه‌ای بالا ببریم که وقتی با فضا‌های مجازی روبرو شدند، بتوانند انتخاب درست را انجام دهند و به سوی انحراف نروند.

طبق گزارش حوزه، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خواه ناخواه فضای مجازی در اختیار همه افراد جامعه است و راه فرار از آن وجود ندارد، گفت: تا زمانی که آمادگی استفاده از فضای مجازی را در جامعه به وجود نیاوریم مشکلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از ارتباطات نادرست را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم زمینه و قدرت لازم برای انتخاب درست را به افراد جامعه بدهیم و همه از لحاظ دینی و فکری به حدی برسند که بتوانند از مطالب و محتوا‌های نادرست و ناسالم فضای مجازی اجتناب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما