شناسهٔ خبر: 27057751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاش جدید تروریست‌ها برای نفوذ به حلب

منابع کُرد سوریه می‌گویند، تروریست‌های شمال سوریه پس از دریافت کمک از یکی از کشورهای منطقه قصد دارند به شهر حلب نفوذ و حمله کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری کُرد در شمال سوریه از خیز مجدد تروریست‌ها برای نفوذ به شهر حلب خبر دادند.

پایگاه خبری «خبر24» وابسته به کُردهای سوریه به نقل از یک منبع مطلع خبر داد که شماری از گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه در تلاشند که بار دیگر به شهر حلب بازگردند.

به گفته این منبع، هدف این تروریست‌ها، انجام عملیات علیه ارتش سوریه است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که این گروهها از یکی از کشورهای منطقه کمک دریافت کرده‌اند. او به ماهیت این کمک‌ها اشاره نکرد.

به گفته منبع مطلع، این گروه‌ها، عناصر خود را گرد هم آوردند و قرار است که به ایست بازرسی‌های ارتش سوریه حمله کنند و در این زمینه از بمب‌گذاری و مواد منفجره استفاده خواهند کرد.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد که این گروهها در حال حاضر در تلاشند که به محله‌های حلب نفوذ کنند.

در این خبر به هویت این گروه‌های مسلح اشاره نشده است اما بخشی‌هایی از شمال سوریه در غرب رود فرات تا عفرین، تحت کنترل شبه‌نظامیان مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد است که از حمایت ترکیه برخوردارند.

تروریستها روز گذشته محله «الحمدانیه» و منطقه «3000» واحد مسکونی این شهر حمله خمپاره‌ای انجام دادند که بر اثر آن، دو نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. 

در همین راستا، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که ارتش سوریه مواضع تروریستها را در شهرک «خان العسل» در غرب حلب بمباران کرده است.

ارتش سوریه در دسامبر سال 2016 پس از محاصره تروریستها توانست شهر حلب را که دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود، آزاد کند. تروریستها در آن زمان به موجب یک توافق مجبور شدند که از شهر حلب خارج شوند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما