شناسهٔ خبر: 27047369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وبگاه خبری تحلیلی یمنی گزارش داد

نبوغ دانشمندان یمنی چگونه توان نظامی «دشمن سعودی» را تحقیر کرد؟

دستاوردهای نظامی جدید ارتش و کمیته های مردمی یمن مرهون عقول دانشمندانی است که با خلق شگفتی در حیطه صنایع نظامی بومی یمن، قدرت بازدارندگی یمنی‌ها را تقویت و تواندشمن را تحقیر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در یادداشتی به قلم «احمد «یحیى عبدالله الدیلمی» و با عنوان «پیروزی مغزهای یمنی‌ها با ممکن ساختن غیرممکن‌ها» به تشریح دستاوردهای نظامی منحصر به فرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی پرداخت.

النجم الثاقب نوشت: «در چهارمین سال با پهپادهای دوربردمان خواهیم آمد»، با این جملات کوتاه، آقای «عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر انقلاب یمن سخنرانی خود را در سومین سالگرد تجاوز آمریکایی-سعودی به یمن پایان داد  تا یمنی‌ها وارد چهارمین سال مقاومت شوند سالی که به گفته صالح الصماد، رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن سال «برتری موشکی مقاومت یمن» نام دارد.

در این گزارش آمده است: این کلمات که با لبخند رهبر انقلاب یمن درهم آمیخته بود دلالت آشکاری بر اعتماد، اطمینان و غرور وی بود، این سخنان الحوثی سطحی و بی محتوا نبوده بلکه در بطن خود غیرمنتظره‌هایی را داراست که نیروهای دشمن را در زمین، آسمان و دریا به وحشت خواهد انداخته است.

همچنین باید گفت که این اظهارات به صورت تصادفی و محدود به مصرف رسانه ای نیست، بلکه ترجمان واقعی از گزینه‌های استراتژیک است که پیش از این توسط رهبر انقلاب یمن در راستای مقابله با تجاوز و برای نشان دادن قدرت بازدارندگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام شده بود.

این جملات به تکیه بر دیگران برای مقابله با نیروهای ائتلاف دشمن اشاره نمی‌کند، اما منعکس کننده دستاوردهای مغز یمنی‌ها است که توانست به لطف خدا و حمایت او  چالش‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کرده و  ستون‌های خودکفایی را برای مقابله با دشمن بنا کند به گونه‌ای که وحشت را در دل دشمن خیره سری اندازد که دست از جنایاتش برنمی‌دارد.

همه می‌دانند که تجاوز علیه یمن  به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی که دیگر مسئول قانونی نبود، صورت گرفت، چون به سفارش قدرت‌های ائتلاف متجاوز علیه یمن به نابودی ساختار نظامی یمن روی آورد، به گونه‌ای که سامانه دفاع هوایی «سام» را نابود و موشک‌های بالستیک «اسکاد» را تعطیل کردند، آنها همچنین به تخریب نظام مند نیروی هوایی و ترور خلبانان از یک سو و ترورهای نظام مند فرماندهان نظامی و انفجارهای انتحاری روی آوردند و همزمان دست به توطئه علیه ارتش یمن زدند.

با توجه به این موضوع، حمله به یمن بر اساس یک تصمیم صهیونیستی آمریکایی از کاخ سفید و با ابزارهای خلیج (فارس) و کشورهای عربی کلید خورد، با امید به اینکه این مأموریت ظرف چند هفته یا بیشتر بر اساس آنچه که برنامه ریزی شده بود، انجام شود و اهداف آن در اسرع وقت به دست آید.

قرار بود  حملات هوایی به یمن محدود به بمباران فرودگاه‌ها، پایگاه‌های هوایی، پادگان‌ها، انبارهای سلاح و سکوهای پرتاب موشک باشد و همزمان نیروهای متجاوز و مزدورانشان به خاک یمن حمله کنند.

اما دیری نپایید که این توطئه‌های پوچ دشمن در برابر مقاومت ملتی بزرگ و استبداد ستیز بر باد رفت، ملتی که با فریاد در برابر بی عدالتی و استکبار فریاد برآورده  و با پیروی از رهبری حکیم برای رسیدن به آزادی و شرافت مبارزه می‌کنند.

هنگامی که صدای طبل جنگ از واشنگتن شنیده شد و حمله به یمن آغاز شد، هواپیماهای دشمن با بمب‌هایی که در جای جای یمن خالی کرد هزاران نفر را به شهادت رساندند و زیرساخت‌ها را نابود کردند.

در برابر این جنایات، تلاش‌های بزرگ دانشمندان یمنی دشمن را شگفت زده کرده است آن هم با غیرمنتظره‌هایی که مطابق برنامه‌های دقیق مطالعه شده انجام شده و لرزه به جان دشمن انداخت، توانمندی‌های نظامی ملت مظلوم یمن یکی پس از دیگری به رخ کشیده شد و همچنان هم تلاش‌ها برای دستیابی به یک قدرت دفاعی و تهاجمی بازدارنده در حال پیشرفت است.

دشمن سعودی تصور می‌کرد بر یگان موشکی یمن فائق آمده است، آن زمان عسیری، سخنگوی ائتلاف دشمن از نابودی 90 درصد از موشک‌های بالستیک یمنی‌ها در حملات هوایی ائتلاف سخن گفت، اما روزها گذشت و تلاش دانشمندان یمنی در مرکز مطالعات یگان موشکی به ثمر نشست، صنایع نظامی یمن اقدام به ساخت موشک‌های بومی کرد.

غیرمنتظره‌های یگان موشکی یمن با رونمایی از سامانه موشکی «الصرخه» کلید خورد و به دنبال آن نسل اول از سامانه موشک‌های بالستیک بومی «بدر1» ساخته شد که با سوخت جامد کار می‌کند و با سرعت 4.5 ماخ و با دقت بالا از سکوهای زیرزمینی شلیک می‌شود .

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شدند موشک‌های بالستیکی را ارتقا دهند که برد آن طولانی‌تر بود و مهم‌ترین آن «برکان 2 اچ » نام دارد که ریاض، مابعد ریاض و مابعد بعد ریاض را در تیررس خود قرار می‌دهد.

شلیک موشک‌های بالستیک یمنی‌ها به ریاض به موضوعی متداول و رایج مبدل شد به گونه ای که دشمن سعودی دیگر قادر به انکار و سانسور آن نبود، تنها کاری که از او برمی آمد جمع آوری بقایای این موشک‌ها و فرستادن آن به دست اربابان آمریکاییشان بود تا شاید آنها فکری به حال عیوب سامانه‌های دفاع موشکی عربستان کنند .

سامانه‌های موشکی ساخته دست دانشمندان یمنی از فناوری بالایی برخوردار بود که موشک‌های پاتریوت و دستگاه های تجسس سعودی‌ها قادر به رد یابی آن نبودند و بدین ترتیب یک قدرت بازدارندگی برای یمنی‌ها شکل گرفت که همچنان موازنه‌های نبرد را تغییر خواهد داد .

بدین ترتیب ما شاهد جهش بی نظیر و منحصر به فرد در قدرت یگان موشکی یمن هستیم به گونه‌ای که در معادله نبرد، صنعا با ریاض برابری می‌کند، کاخ در برابر کاخ  و فرودگاه در برابر فرودگاه زده می‌شود؛ در عین حال آینده ای سخت‌تر پیش روی دشمن سعودی قرار دارد.

پس از این که نیروهای ائتلاف دشمن اقدام به تخریب نیروی هوایی یمن کردند و با جنگنده‌های خود فجیع ترین جنایات را در حق غیرنظامیان یمنی مرتکب شدند، دیری نپایید که پهپادهای قاصف و صماد 1،2 و 3 که به دست دانشمندان یمنی ساخته شده بود به مقر رژیم سعودی در ریاض رسید و اهدافی راهبردی در آنجا را بمباران کرد تا یک پیروزی مهم و جهشی بی نظیر برای واحد پهپادی یگان هوایی یمن به دست آید در حالی که خاک عربستان مملو از سیستم‌های رهیابی و کنترل ، ماهواره‌ها و سامانه‌های پاتریوت و غیره است .

در همین حال هواپیماهای شناسایی یمن هم طی عملیات‌های گسترده مواضع تجمع مزدوران در ساحل غربی یمن، عدن، الجوف و مأرب را بمباران کرد علاوه بر عملیات‌هایی که به سرنگونی جنگنده‌های مختلف اف15 و اف16 ، تایفون، بلاک هوک، هواپیماهای آپاچی و هواپیماهای شناسایی ام کیو 9 آمریکایی که از فناوری‌های بسیار مدرنی برخوردار است، منجر شد.

هنگامی که نیروهای ائتلاف تصور کردند با تسلط بر بیش تر بنادر یمن در عدن، الخوخه، شبوة و المکلا و همچنین بیشتر جزایر امنیت پیدا کرده اند دیری نپایید که دانشمندان یمنی تسلیحات نیروی دریایی و نقشه های تاکتیکی آنها  را هم ارتقا دادند

ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند طی عملیاتی تهاجمی و منحصر به فرد در دریا و به بار آوردن تلفات جانی و تجهیزاتی برای دشمن  بلایی بر سرش آورند که برای آن درس عبرتی شود.

عملیات حمله به ناوهای دریایی و ممانعت از نزدیکی آنها به سواحل یمنی از دیگر دستاوردهای یگان دریایی یمن بود که تازه ترین آن حمله به ناو دریایی «الدمام» عربستان بود.

در همین حال نیروهای دریایی یمن هم در بندر «المخاء» طی عملیاتی بی نظیر به نیروهای متجاوز حمله کرده و همه اهداف مد نظر خود را نابود کردند.

وقتی که نیروهای ائتلاف تصور می‌کردند با ادوات نظامی مدرن خود که مجهز به جدیدترین فناوری‌های رزمی است می‌توانند به خاک یمن یورش آورند دیری نپایید که دانشمندان یمنی توانستند تسلیحات مناسبی را ساخته و تقویت کنند که ادوات نظامی دشمن را در هم کوبید و اسلحه‌های تک تیراندازهای یمنی ها هم ماهیانه صدها منافق و متجاوز را به هلاکت رساند.

می توان گفت اسرار این دستاوردها در حکمت رهبری فرزانه و آرمان‌های ملت یمن برای دفاع از سرزمین و ناموس خود در برابر متجاوزان نهفته است، به گونه‌ای که جانفشانی‌های ملت بزرگ یمن همه اهداف انقلابشان را محقق کرد تا یمن را از سرسپردگی به بیگانه به آزادی و استقلال ملی برساند.

در عین حال، یک طرح آزادی خواهانه قرآنی برای این ملت وجود دارد که قادر است دیدگاه‌ها و برنامه‌های موثر برای مقابله با دشمنان امت را هر قدر که قدرت داشته باشند ارائه دهد چرا که قرآن کریم هدایتگر امت اسلامی در همه عرصه‌های زندگی است و تنها جنبه عقیدتی ندارد بلکه قوانین زندگی را فرا می‌دهد.

ضربات پیاپی و دردناک ارتش و کمیته‌های مردمی بر پیکره قدرت‌های متجاوز یمنی‌ها  شواهدی است که صدق وعده‌های الهی را به قدرت‌های زورگور و ظالم ثابت کرده و نشان می‌دهد که خداوند بر همه چیز تواناست.

در نتیجه جنگ امروز نبرد مغزهایی است که به زیادی عده و عده اتکا ندارند، قدرت‌های ائتلاف متجاوز حتی اگر در تشدید تحریم و محاصره ملت یمن موفق باشند، اما نمی‌توانند اراده مستحکم یمنی‌ها و زندگی شرافتمندانه برای همه ملت یمن را به محاصره درآورند .

آنها نه در گذشته و نه در حال و آینده نتوانستند و نمی‌توانند دانشمندان یمنی را محاصره کنند که چیزی را محال نمی‌دانند، بنابراین کمبود عده و عده تا زمانی که مغزهایی وجود دارند که می‌توانند با ابتکار خود هیچ را به چیزی موثر و قادر به بازدارندگی و رویارویی با دشمن مبدل کنند، مشکل ساز نیست.

ملت یمن ملت معتقد و دور اندیشی هستند که چیزی را محال نمی‌دانند این ملت دانشمندانی دارد که تسلیم و شکست را نمی‌شناسند، فردا یا پس فردا این جنگ تمام می‌شود و پیروزی از آن این ملت خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما