شناسهٔ خبر: 27037266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، اعلام کرد

ستاد کانون‌های مساجد؛ تسهیل‌گر انجام برنامه‌های فرهنگی هنری در کشور

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، گفت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برای انجام برنامه‌های فرهنگی هنری در کشور ریل‌گذاری خوبی کرده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ابراهیم سبزهکار در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ۶۱۶ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از ۶۰ درصد این کانون‌ها برنامه‌های گسترده‌ای برای غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان سال جاری برگزار می‌کنند، ضمن اینکه همه کانون‌ها در طول سال نیز برنامه‌هایی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دارند.

 

وی افزود: برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، قرآنی، گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و ترویج طرح کسب و کار در جوار مساجد از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در اوقات فراغت امسال است که در این میان توجه ویژه‌ای به حوله‌ بافی به عنوان یکی از مشاغل سنتی این استان داریم.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این ستاد با برخی از دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان مانند اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان فنی و حرفه‌ای، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان آموزش‌های متنوعی در حوزه مشاغل سنتی و زودبازده از جمله سفالگری، کیف‌دوزی، چرم‌دوزی و انگشترسازی را در اوقات فراغت به اهالی مساجد ارائه می‌دهند.

 

سبزهکار ادامه داد: دستگاه‌های مختلف را مجاب کرده‌ایم تا محصولات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی را خریداری کنند تا به این صورت حامی کالای ایرانی باشند و در عمل بر اساس اقتصاد مقاومتی رفتار کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، گفت: بیان تفسیر موضوعی و آموزش جزء سی‌ام، روخوانی، تجوید و روان‌خوانی قرآن از جمله برنامه‌های این کانون‌ها در اوقات فراغت است.

 

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: برخی از این کانون‌ها، در ۳۰ رشته کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اعتقادی برگزار می‌کنند.

 

سبزهکار با اشاره به فعالیت ۶ خانه دیجیتال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان، افزود: تولید محتوا و بازی‌های ایرانی، آموزش رایانه و سواد رسانه‌ای از جمله برنامه‌های این خانه‌های دیجیتال در اوقات فراغت امسال است.

 

وی گفت: آموزش احکام و معارف دین از برنامه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی است.

 

 

پیوند برنامه‌های اوقات فراغت با مدارس و منازل

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، افزود: برگزیدگان برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در طول سال در قالب طرح پیوند مسجد، منزل و مدرسه، در حوزه‌های گوناگون آموزش‌های ویژه دریافت می‌کنند و نخبگان و ممتازان آنان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و برای حضور در جشنواره‌هایی مانند جشنواره قرآنی مدهامّتان معرفی می‌شوند.

 

سبزهکار ادامه داد: این کانون‌ها در ایام اوقات فراغت برنامه‌های اردویی، زیارتی و سیاحتی ‌ـ آموزشی  برگزار می‌کنند که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این زمینه ریل‌گذاری خوبی کرده است، ضمن اینکه برخی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این زمینه خودکفا شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ما توانمندی برگزاری برنامه‌هایی متنوع و مختلف در حوزه اوقات فراغت را داریم، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال برنامه‌های اوقات فراغت در ۴۳۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شود و میزان استقبال از این برنامه‌ها به ویژه از سوی نسل جوان گسترده‌تر از سال‌های گذشته باشد.

 

 

 

نظر شما