شناسهٔ خبر: 27032855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آخرین تلاش‌ های انگلیس برای حفظ برجام

وزیر خارجه انگلیس در راستای آخرین تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از تهدیدهای دولت آمریکا با وزرای خارجه ایران و آمریکا گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس در آستانه اعلام موضع «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران با «محمد جواد ظریف» و «رکس تیلرسون»، وزرای خارجه ایران و آمریکا گفت‌وگو کرد.

«جانسون»، روز سه‌شنبه در توئیتر نوشت: «با ظریف صحبت کردم. انگلیس به توافق هسته‌ای ایران متعهد است. من بر نگرانی جدی خود درباره اتباع دو تابعیتی بازداشت‌شده از جمله نازنین زاغری راتکلیف تأکید کردم.»

وبگاه واشنگتن‌اگزماینر هم بامداد چهارشنبه گزارش داد وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با تیلرسون از وی خواسته رئیس‌جمهور آمریکا را از اعلام پایبند نبودن ایران به برجام منصرف کند. 

جانسون در بیانیه‌ای بعد از گفت‌وگو با تیلرسون خاطرنشان کرد: «توافق هسته‌ای، توافقی حیاتی بود که تهدید هسته‌ای ایران را خنثی کرد. انگلیس از این توافق حمایت می‌کند و بر اهمیت پایبند بودن تمامی طرف‌ها به تعهداتشان تأکید می‌کند.»

«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس هم بعد از گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مشابه تأکید بر پایبندی انگلیس به توافق هسته‌ای تأکید کرد. دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد «می» و «ترامپ» توافق کرده‌اند گفت‌وگوها در روزهای آتی را ادامه دهند. 

 

نظر شما