شناسهٔ خبر: 27023454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعای یک رسانه درباره "سپنتا نیکنام" را تکذیب کرد

منبع: تسنیم

مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر روزنامه دولت درباره سپنتا نیکنام را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هفته گذشته (30 تیرماه) با حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت کرد و عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در این شورا بلامانع اعلام شد.

انتشار تصاویری از جلسه رای گیری مجمع تشخیص مصلحت، موجب گمانه‌زنی رسانه‌ها در مورد موافقت و مخالفت اعضای این نهاد با طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و حضور اقلیت‌های دینی شد.

بیشتر بخوانید:

عقده‌گشایی هماهنگ زنجیره‌ای‌ها علیه آیت‌الله جنتی

همان زمان مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و روابط عمومی مجمع اعلام کردند تصاویر منتشر شده مربوط به رای گیری بر سر "طرح دو فوریتی مجلس در خصوص تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی" بوده و در زمان دستورکار " اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا" عکاسی در صحن مجمع حضور نداشته است.

روزنامه ایران در شماره امروز( یکشنبه) خود در خبری به نقل از یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی شد که تصاویر منتشر شده مربوط به زمان رای گیری درباره اصلاح قانون شوراها بوده است.

در همین زمینه اسماعیل زارعی کوشا مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ا تکذیب خبر روزنامه دولت اعلام کرد: همانطور که پیش‌تر گفته شده روز 30 تیر مجمع تشخیص مصلحت، دو دستورکار داشت که یکی مربوط به تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و دیگری اصلاح قانون شوراها و حضور اقلیت‌های مذهبی در شورا بود.

وی افزود: ساعت حضور عکاسان خبری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت ساعت 10 الی 11 است که در آن زمان بررسی دستورکار اول به اتمام رسیده و رای‌گیری آغاز شد. با شروع بررسی دستورکار دوم یعنی اصلاح قانون شوراها هیچ عکاسی در صحن مجمع حضور نداشت؛ لذا نمی‌توان گفت موافقان و مخالفان مصوبه مجمع چه کسانی بودند. بنابراین انتساب تصاویر منتشر شده از لحظه اعلام رای اعضای مجمع به مصوبه اصلاح قانون شوراها و موضوع آقای سپنتا نیکنام، قطعا دروغ و خلاف واقع است.

نظر شما