شناسهٔ خبر: 26999990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مدیر عامل «سی‌بی‌اس» به آزار جنسی ۶ زن متهم شد

منبع: فارس

حداقل ۶ زن آمریکایی، «لسلی مونویز» مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت رسانه‌ای «سی‌بی‌اس» را به آزار جنسی متهم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، در ادامه جنجال‌ها درباره آزار جنسی در صنعت سینما و تلویزیون آمریکا، حالا مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای این کشور به آزار جنسی زنان متهم شد.

هر چند موضوع رسوایی‌های اخلاقی در آمریکا با رسوایی جنسی «هاروِی واینستِین» غول تهیه‌کنندگی هالیوود سبب جنجال‌های بسیاری شد و قربانیان در تلاش برای مقابله با این پدیده به جنبش‌هایی نظیر metoo# روی آورده‌اند، حالا پای یک چهره رسانه‌ای پرنفوذ در آمریکا هم به ماجراهای رسوایی جنسی باز شد.

بیشتر بخوانید:

خشونت جنسی در آمریکا از زبان آمار

هاروی واینستین

به گزارش نیویورکر، حداقل ۶ زن ، «لسلی مونویز» مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت رسانه‌ای «سی‌بی‌اس» را به آزار جنسی متهم کردند.

۴ تن از این زنان اعلام کردند که مونویز به زور سعی در بوسیدن یا لمس آنها کرده و دو تن هم گفتند که وی با ارعاب فیزیکی و همچنین تهدید درباره از دست دادن شغلشان این زنان را آزار داده است.

«النا داگلاس» هنرپیشه آمریکایی یکی از این زنان قربانی مدیر سی‌بی‌اس است. او گفته در جریان یک دیدار کاری در سال ۱۹۹۷، مونوویز او را مورد آزار جنسی قرار داد.

به گفته او، پس از ناکامی تلاش مدیر سی‌بی‌اس برای رسیدن به خواسته شوم خود او به این هنرپیشه گفت که دیگر حتی یک دلار هم از سی‌بی‌اس دریافت نخواهد کرد.

«چریستین پترز» یک خانم تهیه‌کننده در سی‌بی‌اس یکی دیگر از زنانی است که مدیر این شرکت رسانه‌ای را به آزار جنسی متهم کرد.

«جانت جونز» که کارش نویسندگی است، مونویز را به آزار جنسی متهم کرد. به گفته وی، مدیر سی‌بی‌اس پس از آزار جنسی او در سال ۱۹۸۵ گفت: «به تو هشدار می‌دهم. شغل و حرفه‌ات را نابود می‌کنم. هیچکس به عنوان نویسنده تو را استخدام نخواهد کرد. متوجه هستی که چه می‌گویم».

نیویورکر در گزارش خود به آنچه که «الگوی آزار جنسی» در سی‌بی‌اس خوانده، می‌پردازد.


این رسانه گزارش داد که ۳۰ کارمند کنونی و سابق سی‌بی‌اس ادعا کرده‌اند که در این شبکه مورد آزار و تبعیض قرار گرفتند.

به گفته آنها همکاران مردی که عامل برخی از این آزارهای جنسی بوده‌اند، ترفیع شغلی گرفتند.

پیش از این گزارش‌های زیادی در رسانه‌ها درباره مصادیق بارز تجاوز ، تعرض و هتک حرمت جنسی از الفاظ جنسی گرفته تا لمس ناخواسته، تجاوز ناقص و کامل جنسی مخابره شده است.

نظر شما