شناسهٔ خبر: 26997840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اظهارات مقام افغان درباره مذاکره با گروه طالبان

تسنیم : ارگ ریاست جمهوری افغانستان بار دیگر درباره مذاکره با گروه طالبان اظهارداشت که روند صلح تنها متعلق به دولت افغانستان است.

صاحب‌خبر -

در حالی که تلاش‌های برخی از کشورها از جمله آمریکا برای آغاز مذاکرات صلح با طالبان افزایش یافته است دولت افغانستان تصریح کرد که این روند متعلق به افغان‌ها است.

«شاه حسین مرتضوی» سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری به «رادیوآزادی» گفت: همکاران بین‌المللی تنها نقش تسهیل کننده اضافه  و حامی را در روند صلح افغانستان بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد که رهبری و مالکیت روند صلح تنها به دولت افغانستان تعلق دارد.

رئیس جمهور افغانستان نیز روز گذشته در سفرش به ولایت بادغیس گفت: آتش‌بس اخیر طالبان با دولت افغانستان نشان داد که مردم می‌توانند با هم متحد شوند.

اشرف غنی تصریح کرد که برای برقراری صلح در این کشور نیاز است تا گفتمان ملی بین جریان‌ها، احزاب، دولت و مردم این کشور در مورد صلح برگزار شود.

این در حالی است که در ایام عید سعید فطر با وجود آتش‌بس با نیروهای امنیتی افغان، طالبان به ادامه حملات شان علیه نیروهای خارجی تاکید کردند.

کارشناسان بر این باورند که اگر نیروهای خارجی به خروج از افغانستان متعهد شوند طالبان و دولت افغانستان می‌توانند بدون مداخله کشورهای خارجی به توافق برسند.

 

نظر شما