شناسهٔ خبر: 26978263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مالخر گوشی های مسروقه، یک زن بود

ماموران کلانتری 179 خلیج فارس در پی دستگیری سارقی، موفق شدند مالخر اموال مسروقه که یک زن بود را شناسایی و ضمن دستگیری وی از مخفیگاهش 10 دستگاه موبایل و 17 عدد باطری کشف کنند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ "حسین عادلی" ، گفت: ماموران انتظامی کلانتری در پی دستگیری سارق موتورسیکلت و گوشی های همراه متوجه شدند که سارق پس از سرقت، اموال سرقتی را به زن مالخری در حوزه کلانتری می فروشد.

رئیس کلانتری 179 خلیج فارس تصریح کرد: با اعتراف متهم و اخذ دستور قضایی، ماموران با مراقبت های ویژه، موفق شدند این زن را در مخفیگاهش، دستگیر کنند.

عادلی با اشاره به اعتراف این زن به بزه انتسابی، افزود: از مخفیگاه متهم 10 دستگاه موبایل مستعمل و 17 عدد باطری گوشی کشف شد.

 

**

 

 

جمع آوري 233 معتاد متجاهر و دستگيري 51 خرده فروش مواد مخدر در پايتخت

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از جمع آوري 233 معتاد متجاهر و دستگيري 51 خرده فروش مواد مخدر در پايتخت در شب گذشته خبر داد.

سرهنگ "محمد بخشنده" در بیان جزئیات این خبر گفت: در طرح شب گذشته که در مناطقي چون ميدان "راه آهن"، بزرگراه "آيت اله سعيدي"، شهرک "کاروان"، بزرگراه "محمدعلي جناح"، "خاک سفيد"، "نظام آباد"، "مولوي"، "گمرک" و ميدان "امام حسين(ع)" به اجرا درآمد، 233 تن از معتادان متجاهر که با تجمع در اين مناطق موجبات ناامني و نارضايتي شهروندان را به وجود آورده بودند، دستگير شدند.

وي افزود: تعدادي از اين معتادان متجاهر که با پرسه زني در حاشيه معابر و بزرگراه هاي "همت"، "شهيد صدر" و "شهيد حقاني" باعث بروز تصادف جرحي و فوتي مي شدند، جمع آوري شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پایتخت بيان کرد: در اجراي طرح مذکور، 51 خرده فروش مواد مخدر و يک قاچاقچي دستگير و از آنان بيش از 14 کيلوگرم انواع مواد مخدر سنتي و صنعتي کشف شد./

 

دستگیری سارق با 130 قطعه لوازم مسروقه خودرو

رئیس کلانتری 108 نواب، با اعلام خبری در خصوص دستگیری یک سارق حرفه ای لوازم خودرو در این محدوده، گفت: در بازرسی از مغازه این متهم 130 قطعه لوازم مسروقه خودرو کشف شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "مسلم قاسم آبادی"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص سرقت لوازم خودروی سواری اش و شناسایی چهره سارق، تیمی از ماموران برای دستگیری سارق وارد عمل شدند.

این مالباخته همچنین به ماموران اظهار داشت که فردی را می شناسد که در خیابان مرتضوی مغازه دارد و در کار خرید و فروش لوازم داخلی خودرو است و به او مظنون هستم.

با تشکیل پرونده مقدماتی و مکاتبات معمول با مرجع قضایی، دستور بازداشت و بازرسی از مغازه مغازه دار مظنون صادر و ماموران پس از حضور در محل و ضمن تفهیم اتهام به بازرسی از مغازه پرداختند.

سرهنگ قاسم آبادی، تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده 130 قطعه لوازم و قطعات داخلی خودرو از جمله 50 دستگاه رادیو پخش، 47 دستگاه پنل خودرو، 17 دستگاه کفی پخش، پنج دستگاه آمپلی فایر، 6 عدد باند، سه عدد ساب باکس و 2 عدد خازن پخش که بدون کارتن و فاکتور خرید بودند کشف شد.

از آنجا که کسبه این شغل دارای دفتر خرید و فروش کالای صوتی هستند این فرد هیچ یک از کالاهای دست دوم خود را در آن ثبت نکرده بود و بر این اساس برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد.

متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر خرید و فروش اموال مسروقه اعتراف و اظهار داشت که به خاطر اختلاف مالی که با مالباخته داشتم اقدام به سرقت از خودروی سواری اش کردم.

به این ترتیب، متهم پس از تکمیل پرونده برای تعیین تکلیف قضایی به دادسرای ناحیه 10 تهران منتقل شد.

.***

سارق موتورسیکلت در طرح امنیت اجتماعی دستگیر شد

رئیس کلانتری 114 غیاثی، با اشاره به دستگیری یک سارق موتورسیکلت در این محدوده، گفت: این متهم برای فرار از دست ماموران موتورسیکلت را در یکی از خیابان های فرعی رها کرد و از دیوار خانه ها بالا رفت ولی ناکام ماند.

سرهنگ "سعید لشینی"، گفت: در راستای اجرای تدابیر رئیس پلیس پایتخت و بنابر درخواست شهروندان در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و سارقان، طرح امنیت اجتماعی در محدوده غیاثی به اجرا درآمد.

وی افزود: در همین راستا، روز گذشته ماموران گشت انتظامی هنگام اجرای ایست و بازرسی به یک موتورسوار مشکوک و برای بررسی به وی دستور توقف دادند اما این موتورسوار به جای تمکین به دستور پلیس مسیر خود را تغییر داده و سعی کرد با رفتن به خیابان های فرعی و کوچه های این محله از دست پلیس فرار کند.

کلانتر محله غیاثی، عنوان داشت: اقدام این فرد باعث شد که ماموران وی را تحت تعقیب قرار دهند و در نهایت پس از چند دقیقه تعقیب و گریز در خیابان های اطراف آن محدوده، زمانی که متهم سعی داشت با رها کردن موتورسیکلت و بالارفتن از دیوار خانه یکی از شهروندان متواری شود، او را دستگیر کردند.

سرهنگ لشینی، تصریح کرد: متهم در کلانتری تحت عنوان سارق موتورسیکلت مورد بازجویی قرار گرفت که طی آن به سرقت این موتورسیکلت اعتراف و همچنین به سرقت سه دستگاه موتورسیکلت دیگر نیز اقرار کرد و پس از تکمیل پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 

***

سارق در کلانتری به جرایم خود اعتراف کرد

رئیس کلانتری 125 یوسف آباد، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم خودرو در این محدوده، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به 10 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ "احمد ناصری"، گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که رفتار مشکوک مردی که در حال کلنجار رفتن با در یک خودروی سواری بود، توجه آنها را جلب کرد.

وی افزود: ماموران، برای بررسی موضوع به سمت این مرد مظنون تغییر مسیر دادند اما زمانی که وی متوجه حضور خودروی پلیس شد اقدام به فرار کرد که این اقدام با سرعت عمل ماموران بی نتیجه ماند و متهم برای بازجویی به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ ناصری، عنوان داشت: متهم که در ابتدا منکر اتهامات وارده بود، پس از روبرو شدن با ادله پلیس لب به اعتراف گشود و به 10 فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده های ونک، یوسف آباد و جهان آرا اقرار کرد.

کلانتر محله یوسف آباد، تصریح کرد: این متهم پس از تکمیل پرونده راهی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ شد.

****

دستگیری سارقی که تلفن های همراه مسروقه را می فروخت

رئیس کلانتری 116 مولوی، با اشاره به دستگیری یک فروشنده تلفن های همراه مسروقه در خیابان شوش، گفت: این متهم پس از سرقت تلفن های همراه شهروندان، اقدام به فروش آنها می کرد که روز گذشته دستگیر شد.

سرهنگ "محمد قربان منصوری"، گفت: ظهر روز گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده خیابان شوش بودند که رفتار مشکوک یک فرد معتاد که چند دستگاه تلفن همراه در دست داشته و سعی در فروش آنها را داشت، توجه آنها را جلب کرد.

وی افزود: ماموران برای مشخص شدن موضوع و بررسی جامع مساله، به کنترل و تعقیب این فرد مشکوک پرداختند تا این که متوجه شدند گوشی های تلفن همراه این فرد همگی بدون کارتن و جعبه است و داخل یک نایلون مشکی نگهداری شده است.

از آنجا که احتمال مسروقه بودن گوشی های تلفن همراه می رفت، ماموران این فرد را بازداشت و از وی در این خصوص توضیحاتی خواستند که با توجه به ضد و نقیض گویی های وی حدس و ظن ماموران به یقین بدل شده و برای روشن شدن موضوع وی را به کلانتری منتقل کردند.

کلانتر محله مولوی، ادامه داد: متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفت که طی آن به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه از شهروندان اعتراف کرد و در بازرسی از وسایل وی چهار دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.

به این ترتیب، متهم برای تحقیقات به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و با شناسایی مالکان گوشی های تلفن همراه، به آنها بازپس داده شد.

**

دستگیری زورگیر حرفه ای در سیدخندان

رئیس کلانتری 120 سیدخندان، با اشاره به دستگیری یک زورگیر در این محدوده، گفت: این متهم با شلیک هوایی پلیس زمینگیر و دستگیر شد.

سرهنگ "داوود زندی"، گفت: با ارایه شکایت های متعدد از سوی شهروندان ساکن محدوده سیدخندان در خصوص سرقت ها و زورگیری های یک سارق با موتورسیکلت، پرونده ای در دایره قضایی این کلانتری تشکیل و تیمی از ماموران تجسس برای شناسایی و دستگیری متهم وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی ها و تحقیقات انجام شده مشخص شد که سارق مذکور یکی از زورگیران سابقه دار این محدوده است که در پرونده اش چندین فقره سابقه سرقت و زورگیری مشاهده می شود.

سرهنگ زندی، در ادامه عنوان کرد: پاتوق و محل تردد این متهم شناسایی شد و با کسب دستور قضایی از دادسرای ناحیه چهار رسالت، تیمی از ماموران برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از چند شبانه روز تعقیب و مراقبت، نهایتا این متهم در خیابان خواجه عبدا... شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت و در ادامه با سرعت عمل ماموران متوقف و خود را تسلیم کرد.

گفتنی است، در بازرسی از وسایل متهم چهار دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کیف پول و کارت های شناسایی و بانکی مسروقه شهروندان کشف و متهم پس از اعتراف به جرایم خود در کلانتری به دادسرای ناحیه چهار رسالت معرفی شد.

 ****

ولخرجی با کارت عابر بانک دیگران

گروه استا ن ها - تهران بزرگ- رئیس کلانتری 103 گاندی از دستگیری سارق متقلبی خبر داد که با اخذ عابر بانک مالباختگان ساعت و گوشی موبایل می خرید.

سرهنگ "فرهاد حیدری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: چند تن از رانندگان به کلانتری مراجعه و اظهار داشتند که کارت عابر بانک به همراه رمز آن را برای حل مشکل مسافر به وی تحویل، ولیکن وی پس از ورود به بیمارستان دیگر باز نگشت و پس از دقایقی از کارتشان وجوه مختلفی برداشت شده است، که شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رانندگان خودروها که مدتی با مسافر گفت و گو کرده و توانسته بودند چهره وی را مشاهده و به خاطر بسپارند، گفت: با راهنمایی رانندگان تصویری از چهره سارق تهیه و در اختیار ماموران قرار داده شد.

وی ادامه داد: روز گذشته ماموران هنگام گشت زنی در مناطق احتمالی وقوع جرم، متوجه استمداد دو تن از شهروندان شدند که مدعی بودند سارق کارت عابر بانکشان را در پاساژ پایتخت مشاهده و اکنون سارق در پاساژ حضور دارد که بلافاصله ماموران در یک عملیا ت غافلگیرانه سارق را دستگیر و پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار دادند.

حیدری با اشاره به اعتراف سارق به 10 فقره سرقت، افزود: متهم در بازجویی انجام شده اقرار کرد: جلوی بیمارستانی به عنوان مسافر سوار خودروی اشخاص می شدم و از رانندگان می خواستم تا جلوی بیمارستان دیگری وی را پیاده کنند و در طول مسیر به روش های مختلف رانندگان را اغفال و اعتماد آنان را جلب می کردند تا اینکه موفق می شدم کارت عابربابک و رمزشان را اخذ و با حل مشکلم در بیمارستان به آنان پس دهم .

این سارق اقرار کرد: وارد بیمارستان می شدم و به سرعت از در دیگر خارج و بدین صورت متواری می گشتم و با کارت عابر بانک و رمز رانندگان، گوشی و ساعت می خریدم .

رئیس کلانتری گاندی با اشاره به اینکه متهم از 10 تن از رانندگان به همین شیوه سرقت و مبلغی حدود 40 میلیون تومان سرقت کرده بود، بیان داشت: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

***

با شناسایی مالخر، 30 قلم اموال مسروقه کشف شد

گروه استا ن ها - تهران بزرگ- رئیس کلانتری 103 گاندی از دستگیری سارق متقلبی خبر داد که با اخذ عابر بانک مالباختگان ساعت و گوشی موبایل می خرید.

سرهنگ " ظاهر اسدی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اطلاع از مالخری اموال مسروقه توسط یکی از افراد محله قیامدشت، ماموران کلانتری تحقیق در این خصوص و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند و در پایش اطلاعات انجام شده مشخص شد که خبر صحت دارد و مالخر فعالیت گسترده ای در این خصوص دارد.
وی با اشاره تردد تعدادی افراد مشکوک به مخفیگاه مالخر افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضایی قرار داده شد و در نهایت دستور جلب و دستگیری متهم صادر شد.
اسدی عنوان داشت: ماموران که تردد مالخر را زیر نظر داشتند پس از اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، در یک عملیات ضربتی مالخر را دستگیر و تعداد 30 قلم اموال مسروقه از مخفیگاه وی کشف کردند.

 

 

نظر شما