شناسهٔ خبر: 26958404 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رویای بر باد رفته نیمار

مهاجم برزیلی پاری ‌سن‌ ژرمن در حالی تصور می‌کرد، می‌تواند رفتن به فرانسه بهترین‌های جهان دست یابد حتی در میان ۱۰ نامزد The Best قرار نگرفت.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، فیفا سه‌شنبه عصر نامزدهای بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد اما نام نیمار در میان آنها دیده نمی‌شد. مهاجم برزیلی که سال گذشته برای کسب این جایزه با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت می‌کرد، حتی در فهرست ۱۰ نفره قرار نگرفت.

او تابستان پارسال با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به پاری ‌سن‌ ژرمن پیوست تا لقب گران‌ترین بازیکن جهان را به خود اختصاص دهد. یکی از دلایل اصلی جدایی ستاره برزیلی از بارسلونا این بود که از زیر سایه مسی در بیاید. او می‌خواست ستاره اول تیم خود باشد و می‌دانست این اتفاق در تیم کاتالانی رخ نخواهد داد چون یکی از بهترین‌های جهان در این باشگاه پا به توپ بود. نیمار هر چقدر تلاش می‌کرد نمی‌توانست از مسی پیشی بگیرد. به همین خاطر فرانسه و تیم پاریسی را به عنوان مقصد بعدی‌اش انتخاب کرد.

از طرفی PSG با خرید نیمار و کیلیان ام‌باپه قصد داشت در این فصل فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. مهاجم برزیلی شروع خوبی در تیم جدیدش داشت و توانست بازی‌ها را با گل شروع کند. نیمار و تیم پاریسی روزهای خوب خود را می‌گذارندند و پیروزی‌های پر گلی به دست می‌آوردند. پاری ‌سن‌ ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا نیز پر قدرت ظاهر شد و به عنوان تیم نخست به دور بعد صعود کرد. همه چیز برای رقم خوردن یک فصل رویایی برای نیمار و پاری سن‌ ژرمن مهیا بود اما قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آرزوهای آنها را بر باد داد. تیم فرانسوی باید در این مرحله به مصاف رئال مادرید می‌رفت که دو سال پیاپی فاتح این جام شده بود و تیمی نتوانسته بود در این دو سال شاگردان زین الدین زیدان را در مسیر قهرمانی متوقف کند. ولنتاین فوتبالی فرا رسید اما مادرید به راحتی در سانتیاگوبرنابئو ۳ بر یک پیروز شد. نیمار در این بازی درخشش نداشت و کم فروغ بود اما شرایط زمانی بدتر شد که او در لیگ فرانسه برابر مارسی آسیب دید. ستاره برزیلی دیدار برگشت را از دست داد و تیمش نیز با یک اخراجی و شکست دوباره از صعود به دور بعد باز ماند. رویای نیمار و هم تیمی‌هایش بر باد رفت.

مهاجم برزیلی باید مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت و پس از این اتفاق مشخص شد او نمی‌تواند تا پایان فصل تیمش را همراهی کند. فصل برای این بازیکن در نخستین روزهای اسفند به پایان رسید. تیمش در فرانسه همه عناوین را به دست آورد. نیمار جام به دست آورد اما با چیزی که تصور می‌کرد فاصله زیادی داشت. با این حال مهاجم برزیلی شانس داشت به همراه کشورش جام جهانی را تجربه کند و فرصتی بزرگ محسوب می‌شد که شرایط را دوباره به نفع خود برگرداند. برزیل به عنوان یکی از بخت‌های نخست قهرمانی محسوب می‌شد. سلسائو با نیمار جام را با تساوی مقابل سوییس شروع کرد، با این حال ستاره این تیم در بازی دوم توانست گلزنی کند. به نظر می‌رسید روزهای خوب این بازیکن فرارسیده است اما باز هم او دچار حاشیه شد. بیش از این که از بازی نیمار یاد شود، تمارض‌هایش در دیدارهای مرحله گروهی در رسانه‌ها منعکس شد و اغلب کارشناسان، دوستداران فوتبال و مطبوعات از او انتقاد کردند و برخی‌ها نیز به تمسخرش پرداختند. خطاهای زیادی روی این بازیکن انجام شد اما تمارض‌هایش بیش از حد بود و مشخص شد او ۱۴ ‌دقیقه در جام را روی زمین سپری کرده است.

در ادامه‌ نیز مهاجم برزیلی عملکرد درخشانی نداشت. نیمار هرگز مانند یک ستاره عمل نکرد و پس از خداحافظی زودهنگام مسی و رونالدو با جام جهانی او نیز روسیه را ترک کرد. سلسائو مرحله یک چهارم نهایی حریف بلژیک نشد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. سال پر فراز و فرود ستاره برزیلی با کسب یک نتیجه‌ ضعیف به پایان رسید. نیمار در حالی که تصور می‌کرد با فتح عناوین به بهترین جوایز فردی می‌رسد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد،‌ بلکه حتی برخی از کارشناسان معتقدند پس از درخشش کیلیان ام‌باپه در جام جهانی او در پاری ‌سن‌ ژرمن زیر سایه مهاجم جوان قرار گرفته است. ام‌باپه توانست به همراه خروس‌ها قهرمان جهان شود و سومین بازیکن جوان تاریخ باشد که به این عنوان می‌رسد. مهاجم ۱۹ ساله در مسیر قهرمانی تاثیرگذار بود، توانست گل‌های مهمی بزند و جایزه بهترین بازیکن جوان جام را به خود اختصاص دهد. اکنون نام او در میان ۱۰ بازیکن برتر دیده می‌شود اما نیمار در این فهرست جایی ندارد. حتی ام‌پایه را از بخت‌های اصلی کسب جایزه The Best می‌دانند.

نیمار یک فصل بد را به پایان رساند و در فصل جدید با توجه به ماندن در پاری ‌سن‌ ژرمن علاوه بر رسیدن به قهرمانی‌ها باید با چالش جدید خود یعنی پیشی گرفتن ‌از مهاجم جوان فرانسوی رو به رو شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما